۰ نفر

افزایش ورشکستگی در بخش انرژی آمریکای شمالی

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 474245
افزایش ورشکستگی در بخش انرژی آمریکای شمالی

طی سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، ۱۷ تولید کننده نفت در آمریکای شمالی اعلام ورشکستگی کردند. به این ترتیب تعداد ورشکستگی ها ۲۱ درصد طی ۹ ماه اول ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ورشکستگی در صنعت انرژی آمریکای شمالی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی افزایش یافته چون شرکت‌ها با تقاضای ضعیف برای سوخت ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، سقوط قیمت نفت و کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می‌کنند.

طی سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، 17 تولید کننده نفت اعلام ورشکستگی کردند. به این ترتیب تعداد ورشکستگی ها 21 درصد طی 9 ماه اول 2020 نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 توقف یا کاهش اکتشاف و حفاری توسط تولیدکنندگان جهت صرفه جویی در هزینه‌ها باعث شده شرکت‌های خدمات میادین نفتی هم آسیب ببیند.

 26 ورشکستگی جدید از طرف شرکت‌های خدمات میادین نفتی در سه ماهه سوم ثبت شده است. این رقم در همین دوره در سال گذشته میلادی برابر با 11 ورشکستگی بود.

طبق گزارش شرکت حقوقی‌ «هایز اند بون»، بخش حمل و نقل و خطوط لوله تا حدی از موج این ورشکستگی‌ها در امان بوده ولی با  دوری تولیدکنندگان از بستن قراردادهای سنگین ممکن است بسیاری از شرکت‌ها در این بخش تا پایان سال اعلام ورشکستگی کنند.

 از 2005 تا پایان فصل تابستان سال جاری تنها 32 شرکت در بخش حمل و نقل و خطوط لوله اعلام ورشکستگی کرده‌اند که یک مورد از آنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی صورت گرفته است.