۰ نفر

توسط وزیر نفت؛

افزایش قیمت گازوییل تکذیب شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۶
کد خبر: 468609
افزایش قیمت گازوییل تکذیب شد

وزیر نفت در پاسخ به شایعاتی مبنی بر بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل را تکذیب می کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز ( دوشنبه ) در حاشیه مراسم امضای ۱۳ قرارداد پژوهشی با دانشگاه های کشور در جمع خبرنگاران اضافه کرد: امروز این افتخار را داشتیم که ۱۳ قرارداد با مرکز پژوهشی و دانشگاه امضا کردیم که موضوع آن افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز بود.

وی ارزش این قراردادها را ارزش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیش از این نیز  ۹ قرارداد با دانشگاه ها امضا کردیم و اکنون نزدیک ۵۰ درصد از ذخایر نفتی کشور تحت پوشش این پژوهش ها قراردارد و صدها دانشجو و استاد کار می کنند و صدها مقاله استخراج می شود.

به گفته زنگنه با اینکار مسوولیت افزایش بازیافت میدان ها را به صورت تخصصی به دانشگاه ها واگذار کردیم و پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و صنعت شکل گرفت. 

وزیر نفت تاکید کرد: ارزش افزایش ظرفیت دانشگاه ها کمتر از ارزش نفت تولیدی در این میادین نیست.

وی در مورد شایعه بررسی افزایش قیمت گازوییل در دولت گفت: برای صدمین بار افزایش قیمت گازوییل تکذیب می شود.

به گفته زنگنه، یک درصد افزایش ضریب بازیافت از ۷۵۰ میلیارد بشکه نفت درجای ایران، برابر با ۷.۵ میلیارد بشکه است که با قیمت ۴۰ دلاری نفت ۳۰۰ میلیارد دلار درآمد اضافه برای کشور به همراه دارد.

وزیر نفت با تاکید بر دستور فوری برای تامین گاز مایع مورد نیاز استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: گاز مایع در سیستان و بلوچستان متاسفانه به دست مردم نمی رسد از همین رو دستور دادم تا مقدار حمل گاز مایع به این استان اضافه شده و به سرعت حل شود. راه حل بلند مدت هم داریم که تا چند روز آینده حل خواهد شد.