۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

اکتشافات جدید آرامکو/ شناسایی میدان گازی در شمال عربستان

۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 463552
اکتشافات جدید آرامکو/ شناسایی میدان گازی در شمال عربستان

آرامکوی عربستان سعودی خبر از کشف دو میدان جدید نفت و گاز در مناطق شمالی این کشور که اتفاقا در حوزه گاز رسانی فقیر هستند را داد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ به گفته وزیر نفت عربستان، شرکت دولتی نفت سعودی، آرامکو، دو میدان جدید نفت و گاز در مرزهای شمال این کشور و در منطقه الجوف کشف کرده است.

بنا به گفته شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان میدان غنی گازی در هذبت الهجره  در شرق سکاکه، ۱۶ میلیون پای مکعب در روز میعانات دارد که همراه آن روزانه مقداری نفت نیز هست. روزانه نزدیک ۲۰۰۰ بشکه.

وزیر سعودی همچنین خبر از کشف میدان دومی در جنوب شرقی شهر عرار داده است که حاوی نفت سبک عربی است. میزان آن بیشتراز ۳۰۰۰ بشکه در روز و نیز روزانه ۱.۱ میلیون پای مکعب گاز.

عبدالعزیز بن سلمان همچنین گفت: «آرامکوی سعودی به کار خود برای ارزیابی میزان دقیق نفت و گاز و میعانات دو میدان ادامه میدهد و به علاوه به کشف میادین جدید در منطقه نظر دارد.»

در مجموع میدان نفتی جدید ابرق الطلوع نرخ روزانه ۳۱۸۹ بشکه در روز نفت سبک عرب لایت و ۳.۵ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد، میدان گازی حدابه الحجره در منطقه الجوف هم نرخ تولید روزانه ۱۶ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به همراه ۱۹۴۴ بشکه در روز میعانات نفتی دارد.

هرچند میدان نفتی کشف شده در مقایسه با تولید ٨.۵ میلیون بشکه‌ای روزانه آرامکو بسیار ناچیزی است اما میدان گازی کشف شده می‌تواند نیاز شمال عربستان به گاز را تا حدی مرتفع کند.