۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شروع هفته منفی نفتی/ با تشدید کرونا محدوده‌های مقاومتی فعال شدند

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹
کد خبر: 449364
شروع هفته منفی نفتی/ با تشدید کرونا محدوده‌های مقاومتی فعال شدند

درحالی شاهد بازگشایی بازارهای جهانی هستیم که قیمت نفت تحت تاثیر اخبار منفی از شیوع مجدد کرونا ویروس با افت یک درصدی همراه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت نفت، دوشنبه و با بازگشایی بازارهای جهانی افت کرد. علت اصلی این کاهش قیمت به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در  نقاط مختلف جهان که کشورها را به سمت برقراری دوباره مقررات منع آمد و شد مجبور کرده است که می تواند به تقاضای سوخت لطمه بزند.

در این بین تاکنون شاخص برنت با رفت و برگشت به محدوده ۴٠ دلار ، اندکی از افت ابتدای صبح خود را جبران کرده و در عدد ۴١ دلار و ٢ سنت قرار دارد.

شاخص وست تگزاس اینترمدییت نیز با اندکی افت در محدوده ٣٨ دلار و ۴٩ سنت نوسان می کند.

با این حال نفت برنت در حالی ماه ژوئن را به پایان می رساندکه مجموعا برای سومین ماه متوالی افزایش قیمت داشته است؛ اتفاقی که پس از تمدید طرح کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه ای اوپک روی می دهد و تقاضای نفت در دنیا به دلیل تسهیل تمهیدات مربوط به کرونا افزایش یافته است.

همانطور که پیش از این نیز تحلیل شده بود، در صورت بروز عوامل بنیادی منفی، محدوده های مقاومتی ۴٣ دلار و ۴١ دلار فعال خواهند شد.

با وجود این شمار مبتلایان به ویروس کرونا روز گذشته از ۱۰ میلیون نفر گذشت که می‌تواند نشانه ای از شروع موج دوم شیوع این بیماری عالم‌گیر باشد. دیگر عواملی کاهش دهنده قیمت نفت حاشیه سود اندک پالایشگاه ها، ذخایر بالا و کاهش مصرف بزرگترین مصرف کننده دنیا یعنی ایالات متحده است.

نفت