۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تداوم خاموشی‌ها در گیلان/ حضور وزیر نیرو در استان ضروری است

۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 416520
تداوم خاموشی‌ها در گیلان/ حضور وزیر نیرو در استان ضروری است

باوجود گذشت بیش از 24 ساعت از قطع برق 200 هزار مشترک برق در استان گیلان، همچنان نبود برق سبب نارضایتی مردم این استان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بارش شدید برف که از دو شب گذشته در استان گیلان آغاز شد، سبب بروز مشکلات گسترده در حوزه برق و آب برای مشترکین این استان شده است.

همچنین اخیرا سخنگوی سازمان اورژانس ایران از مرگ هفت نفر و مصدومیت ۷۸ نفر دیگر در پی ریزش بهمن و حوادث ناشی از بارش برف در استان گیلان خبر داد. .

خالدی درباره آمار جان‌باختگان ناشی از ریزش بهمن و برف در استان گیلان گفت: بر اثر برف و‌ ریزش بهمن در استان گیلان تا این لحظه هفت نفر جان باختند که از این تعداد پنج نفر بر اثر ریزش بهمن در رودبار و دو نفر  بر اثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان خود را از دست داده‌اند.

از سویی دیگر مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، قطع برق را اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان عنوان کرد و گفت: مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند لذا می‌طلبد وزیر نیرو شخصا در استان حاضر شده و نسبت به رفع قطعی برق اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه از دو هفته قبل بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده البته از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می‌کنم اما باید تمهیدات بهتر و بیشتری برای مقابله با این بارش از قبل پیش‌بینی شده، اندیشیده می‌شد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده و این در حال است که زندگی مردم به برق وابسته است.