۰ نفر

تبیانیان در گفتگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

اعلام زمان اولین عرضه نفت خام در بورس برای سال جدید/ شرایط بدون تغییر ماند

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبر: 343659
اعلام زمان اولین عرضه نفت خام در بورس برای سال جدید/ شرایط بدون تغییر ماند

جدیدترین اطلاعیه عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بازار فیزیکی بورس انرژی برای سال 98 بدون تغییرات نسبت به عرضه 27 اسفند سال گذشته و به قیمت هر بشکه 63 دلار و 36 سنت منتشر شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روزجاری اطلاعیه جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر از سرگیری عرضه نفت خام در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران صادر شد. در این خصوص تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت در بورس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در هشتمین دوره عرضه نفت خام که در تاریخ 20 فرورودین ماه انجام خواهد شد، تغییری در شرایط عرضه نخواهیم  داشت. البته با توجه به نوسانات قیمت نفت، در عرضه 20 فروردین قیمت پایه برابر با 63 دلار و 36 سنت خواهد بود.

وی همچنین افزود: در روزهای اخیر مذاکراتی با مشتریان احتمالی نفت در بورس داشته ایم که البته نهایی شدن خرید آن ها منوط به پرداخت 6 درصد از کل مبلغ در دوساعت قبل از آغاز رسمی عرضه است.

گفتنی است مطابق با این اطلاعیه شرایط عرضه در این دوره همانند شرایط عرضه در هفتمین و آخرین مرحله در سال گذشته است. در نتیجه امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقیمانده وجه معامله، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تأیید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند.

همچنین خریداران می‌توانند از 5 اردیبهشت تا 16 مردادماه محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تأیید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر است.

علاوه بر این، در صورت درخواست خریداران امکان تحویل محموله به صورت زمینی از مخازن نفت پالایشگاه تبریز نیز امکان پذیر شده است.

در مرحله هشتم عرضه نیز همانند نوبت قبل یک میلیون بشکه نفت خام سبک با حجم خرید حداقل تعداد ۳۵ هزار بشکه تعیین شده است.

Capture