۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تلاش گازپروم برای افزایش سهم از بازار اروپا/ موفقیت گازی روسیه از مسیر اوکراین می‌گذرد

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۹
کد خبر: 335938
تلاش گازپروم برای افزایش سهم از بازار اروپا/ موفقیت گازی روسیه از مسیر اوکراین می‌گذرد

درحالی واردات گاز از روسیه به اوکراین با کاهش 69 درصدی نسبت به سال 2017 مواجه است که صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله اوکراین از ابتدای سال جاری رشد 26 درصدی را حکایت می کند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ تازه ترین گزارش ها از برنامه ریزی های روسیه برای تصاحب سهم از بازار گاز اروپا حاکی از رشد 26 درصدی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون است.گفتنی است بیش از 30 درصد از صادرات گاز روسیه به اروپا از خط لوله اوکراین می گذرد که در این میان شرکت روسی گازپروم سال گذشته به اروپا 194.4 میلیارد میلیارد متر مکعب گاز طبیعی صادر کرده است.

از سوی دیگر اما مسئولین  تنها شرکت صادر کننده گاز طبیعی اوکراین اخیرا اعلام کرده اند که که واردات گاز از روسیه به این کشور را به طور قابل توجهی کاهش داده اند.  این شرکت اظهار داشته که واردات گاز روسیه به اوکراین طی ماه گذشته با کاهشی 69 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (2017) به 0.2 میلیارد متر مکعب رسیده است.

همچنین در گزارش این شرکت آمده است که از اول ژانویه تاکنون صادرات گاز روسیه به مشتریان اروپایی از طریق خطوط لوله اوکراین با 26 درصد افزایش در در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 7 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب رسیده است.

قابل ذکر است اخیرا کارشناسان پیش بینی کرده اند که تولید گاز اتحادیه اروپا در 12 سال آینده کاهش یابد‌. النا بورمیستروف، مسئول صادرات گازپروم اما در این باره گفت: این شرکت می‌تواند کاهش تولید در اتحادیه اروپا را جبران کند. وی در حاشیه کنفرانس گاز اروپا در وین گفت: تولید دریای شمال به تدریج رو به کاهش است، بنابراین فضا برای گاز روسیه باز می شود.