۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شناسایی سه باند قاچاق سوخت در استان فارس/ دستگیری عاملان قاچاق در ناحیه مرودشت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 334028
شناسایی سه باند قاچاق سوخت در استان فارس/ دستگیری عاملان قاچاق در ناحیه مرودشت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

وزارت اطلاعات امروز، از اقدامات اداره کل اطلاعات استان فارس در دستگیری سه باند قاچاق سوخت در تعدادی از شهرهای این استان خبر داد.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ وزارت اطلاعات امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، سه باند قاچاق سوخت در شهرستان‌های مرودشت، کازرون و لامرد شناسایی و دستگیر شد؛ در متن این اطلاعیه آمده با اقدامات انجام شده در اداره کل اطلاعات استان فارس این باند شناسایی و در راستای مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی، مجوز مراجع قضایی جهت دستگیری آنان صادر شد. گفتنی است در این اقدام ۱۵ نفر از اعضای اصلی این شبکه دستگیر شدند.

در بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید، متهمان در مدت فعالیت خود بیش از  ۱۷ میلیون لیتر سوخت را در قالب قاچاق و عرضه خارج از شبکه جمع آوری و با همکاری دلالان از کشور خارج کرده‌اند.

همچنین سو استفاده از سهمیه سوخت تعاونی‌های روستایی، حواله سوخت کوره‌های آجرپزی، خودروهای اسقاطی و تبانی با برخی از جایگاه‌های سوخت از جمله فعالیت‌های اصلی اعضای این باند بوده است.

 در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است که، وزارت اطلاعات به مفسدین اقتصادی هشدار می‌دهد فعالیت‌های مخرب و اخلال‌گرانه آن‌ها که باعث بروز آسیب در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور ‌شود، مورد رصد و پیگیری دقیق است.

لازم به ذکر روز گذشته نیز وزارت خانه مذکور، از شناسایی تعدادی از اخلالگران حوزه پتروشیمی در استان یزد خبر داد که مطابق آن سه نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند.

چندی پیش منابع خبری از دستگیری باند ارتشاع و قاچاق سوخت در ناحیه مرودشت منطقه فارس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران خبر داده بودند.