۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی طرح سهمیه‌بندی بنزین روی میز مجلسی‌ها/ زنگنه باز هم به بهارستان می‌رود

۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 333548
بررسی طرح سهمیه‌بندی بنزین روی میز مجلسی‌ها/ زنگنه باز هم به بهارستان می‌رود

کمیسیون انرژی مجلس این هفته میزبان وزیر نفت خواهد بود تا در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین و شرایط فروش نفت در زمان تحریم، به تحقیق و بررسی بپردازد. همچنین بررسی گزارش وزارت نیرو در خصوص سدهای کشور در دستور کار این کمیسیون خواهد بود.

اقتصادآنلاین - عبدالله محمدی؛ در هفته جاری کمیسیون‌های مختلف مجلس تشکیل جلسه خواهند داد. از برنامه‌های این هفته نمایندگان می‌توان به بررسی گزارش وزیر نیرو در خصوص سد ها و نیروگاه‌های برقی کشور اشاره کرد . همچنین بررسی طرح سهمیه بندی بنزین و گزارش فروش نفت در شرایط تحریم و اقدامات وزارت نفت در این خصوص روی میز مجلسی‌ها خواهد بود.

بررسی طرح سهمیه بندی بنزین با حضور زنگنه

کمیسیون انرژی روز یکشنبه چهاردهم بهمن‌ماه به بررسی گزارش وزیرنیرو و مسئولان این وزارت خانه درباره آخرین وضعیت سدها و نیروگاه های برق آبی کشور خواهد پرداخت. 

اضافه برآن ، تعدادی از نمایندگان با تشکیل کارگروهی موضوع تامین آب استان‌های شرقی کشور از دریا با حضور اردکانیان وزیر نیرو و استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بررسی خواهند کرد.

در ادامه، اعضای این کمیسیون  میزبان زنگنه خواهند بود تا، طرح سهمیه بندی بنزین وگزارش وزارت نفت درباره میزان فروش آن را در شرایط تحریم را با حضور وزیر نفت  بررسی کنند.

کمیته‌ ی تخصصی تدوین نیز روز دوشنبه هفته جاری به بررسی گزارش تبصره 1 ماده 45  درباره پیگیری نحوه اجرای بند ب ماده17  قانون برنامه ششم توسعه با حضور مسئولین شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد. 

لازم به ذکر است در متن ماده 45 آمده است : وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ، برنامه  «طرح جامع انرژی کشور» را تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه در چهارچوب قوانین  مربوطه و در راستای سند ملی راهبرد انرژی کشور مصوب شورای عالی انرژی کشور، تهیه کنند و به تصویب هیئت وزیران برسانند.

در توضیح بند ب ماده 17 نیز آمده است که ، افزایش سرعت و کارایی گردش حساب‌های درآمدی و هزینه‌ای دولت، شفاف‌سازی و ایجاد امکان نظارت، بر کلیه حساب‌های دستگاههای اجرایی و کاهش اثرات منفی عملیات مالی دولت بر نظام بانکی، کلیه حسابهای بانکی اعم از ریالی و ارزی برای وزارتخانه‌ها، موسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌های دولتی و اعتبارات دولتی نهادهای عمومی غیردولتی، صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح شود و دستگاه‌های یادشده وظیفه دارند کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌شده نزد بانک مرکزی انجام دهند.

همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روز یکشنبه هفته جاری، نشست مشترکی  با مدیران شرکت نفت ایرانول برگزار خواهد کرد.