۰ نفر

در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و حفاری مطرح شد؛

بالا بردن توان تولیدات داخل و تبدیل تهدید تحریم به فرصت/به تولید داخل اعتماد کنیم

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 316861
بالا بردن توان تولیدات داخل و تبدیل تهدید تحریم به فرصت/به تولید داخل اعتماد کنیم

امروز در حالی دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاری آغاز به‌کار کرد که مسولین حاضر در این نمایشگاه با تاکید بر موضوع توانمند ساختن تولیدات داخل، این تلاش را مهم ترین راه دور زدن تحریم ها دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت و حفاری صبح امروز با حضور احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و دیگر مدیران ارشد و فعالان صنایع نفت و گاز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

در ابتدای این مراسم احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی و حفاری مناطق نفتخیز جنوب، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه نفت و حفاری به سال ۱۳۸۸ باز می گردد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند انگیزه و قدرت تولیدکننده داخلی را افزایش دهد.

وی افزود: بیش از ده هزار قطعه ضروری و اساسی صنعت نفت و حفاری را با نگاه به تولید داخل، بومی سازی کردیم.

محمدی با اشاره به این نکته که در حفاری یک چاه، ۳۰ هزار قطعه بکار می‌رود، تصریح کرد: اگر به همه توانمندی‌ها و ظرفیت های موجود برای بومی سازی قطعات دست پیدا نکردیم، شاید خودمان نخواستیم. مدیران میان دستی باید تلاش و همت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی و حفاری مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های راکدی در استان هایی که مرز مشترک و جغرافیایی با آنها داریم، وجود دارد؛ باید این ظرفیت های راکد را به خدمت بگیریم.

محمدی تصریح کرد: در این نمایشگاه از ۵ دستاورد مهم شامل کالا و تجهیزات پرکاربرد حفاری و سیستم های کنترلی و فرآیندی که بومی سازی شده است رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری مناطق نفتخیز جنوب در مورد دیگر اقدامات این نمایشگاه، عنوان کرد: برگزاری پنل های تخصصی با انجمن‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان با حضور کارشناسان صنعت برگزار خواهد شد.

در ادامه، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و حفاری گستر، اظهار کرد: شرایط تحریم را باید به فرصت تبدیل کنیم که اگر این کار را نکنیم تحریم ها به تهدید بدل خواهند شد.

وی افزود: سازندگان داخلی تجهیزات با تمام توان در شرایط تحریم در خدمت صنعت نفت هستند.

خیامیان ضمن اشاره به این نکته که تحریم های داخلی بیش از تحریم‌ های داخلی ما را آزار می دهد، بیان کرد: کسب و کار را روان سازی کنید؛ ما حتی توان اداره پروژه های بزرگ را داریم.

وی افزود: ما حاضریم پروژه توتال را به پروژه های کوچک تقسیم کنیم و با شرکت های اروپایی کوچک تبادل کنیم. ما به راحتی می‌توانیم تحریم ها را دور بزنیم.

در ادامه این مراسم، عبدالحمید خدری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سیاست‌های کلان وزارت نفت در حمایت از سازنده ها و شرکت‌های داخلی است.

وی افزود: سازندگان داخلی بزرگترین سرمایه برای صنعت نفت هستند؛ چرا که هم کار تسریع می شود و هم در برهه های حساس مانند تحریم می‌توانند به میدان بیایند که موثر باشند.

خدری تاکید کرد: روزانه ۴ میلیون بشکه نفت در مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود که نشانه خود کفایی در صنعت تولید است.

در پایان نیز شریعتی استاندار خوزستان گفت: علیرغم ورود انرژی های نو، نفت همچنان اصلی ترین منبع انرژی بوده و خوزستان مرکز این انرژی  و پیشران اقتصاری کشورمان است.

  وی افزود: بینش مدیریت راهبردی ، شتاب و گام های بلندتری را برای توسعه اقتصادی  لازم می داند و در صنعت نفت، این هدف با توسعه ی همکاری ها با بخش ساخت و تامین داخلی و حتی خارجی محقق می گردد.

شریعتی  نمایشگاه های تخصصی را کانون ایجاد اینگونه تعاملات خواند و اذعان داشت:  همکاری های بین بخشی باید در نقاط مختلف کشور افزایش یابد تا همه ی طرح های بزرگ را بدون نیاز به شرکت های خارجی اجرا کنیم.

گفتنی است در این نمایشگاه حدود ۲۵۰ شرکت داخلی که ۹۰ درصد آنها از بخش خصوصی هستند و تعدادی از شرکت‌‎های دولتی از جمله شرکت ملی مناطق نفت‌‎خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در دهمین نمایشگاه تخصصی مشارکت دارند.