۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عربستان ترمز سقوط قیمت نفت را کشید/بازگشت قیمت‌ها از محدوده منفی

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 314379
عربستان ترمز سقوط قیمت نفت را کشید/بازگشت قیمت‌ها از محدوده منفی

در پی کاهش عرضه 500 هزار بشکه ای عرضه نفت از سوی عربستان سبب گشایش بازارهای جهانی در محدوده های مثبت شد که البته این موضوع نتوانست جلوی ریزش های هفته پیش را بگیرد و به رغم گشایش مثبت، اما در حال حاضر از شتاب این صعود کاسته شده به نحوی که هر بشکه نفت برنت در محدوده 71 دلار و 30 سنت در حال معامله است.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز و در پی اعلام تصمیم عربستان برای کاهش عرضه نفت در آینده نزدیک، بازارهای جهانی شاهد بازگشت قیمت ها از محدوده منفی به مثبت بودند. این افت عرضه پس از هراس عربستان از سقوط بیشتر قیمت نفت در روزهای اخیر بود. از این رو پس از این‌که وزیر نفت این کشور ، اعلام کرد که در ماه دسامبر تولید خود را کاهش خواهد داد، قیمت نفت برنت ۲ درصد جهش کرد. این اقدام احتمالا برای متوقف کردن روند سقوط بازار نفت صورت می‌گیرد که در ماه دسامبر، ۲۰ درصد قیمت‌ها را کاهش داد.

گفتنی است اصلی ترین دلیل سقوط ۲۰ درصدی قیمت نفت در روزهای اخیر، روشن تر شدن چشم انداز صادرات نفت ایران به خریداران بزرگی همچون چین ، هند و کره جنوبی بو د که بخش عمده ای از صادرات نفت ایران را به خود اختصاص می دادند. این چشم انداز روشن مرهون معافیت هایی بود که آمریکا به هشت کشور وارد کننده اصلی نفت از ایران داد.

در روز جاری هربشکه نفت پایه برنت تا قیمت ۷۱ دلار و ۸۸ سنت نیز قیمت خورده است. در این بین قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۷۰ دلار و ۶۸ سنت افزایش یافته است.

همچنین بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا WTI  نیز با ۰/۷ درصد رشد به ۶۰ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید .

WhatsApp Image 2018-11-12 at 03.08.10(1)