۰ نفر

۳۵۰۰تُن از زباله‌های تهران قابلیت تولید برق دارند

۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۹
کد خبر: 243003
۳۵۰۰تُن از زباله‌های تهران قابلیت تولید برق دارند

استاندار تهران گفت: سرمایه گذاری در بخش زباله سوزی در تهران با برخی مشکلات اداری مواجه است که این مشکلات باید از طریق شهرداری و در صورت نیاز استانداری حل و فصل شود. اما شهرداری تهران باید زمانی را برای عقد قرارداد با سرمایه گذاران و احداث زباله سوز‌ها مشخص کرده و به ما اعلام کنند.

محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که امروز در استانداری تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: باید روی بحث زباله آموزش و فرهنگ سازی کافی داشته باشیم. متأسفانه تولید زباله در تهران نسبت به شهر‌های دیگر بالاست و لازم است در زمینه کاهش سرانه تولید پسماند و تفکیک از مبدأ در تهران فرهنگ سازی کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایران ، وی افزود: شهرداری تهران برای تفکیک از مبدأ پسماند برنامه‌ای دارد که در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد و شهروندان تهران باید زباله‌های خشک و‌تر را به طور جداگانه جمع‌آوری کنند، چون بخشی از این زباله‌ها قابلیت بازیافت دارد و بخشی نیز امکان تبدیل به انرژی دارد که باید صدا و سیما و مطبوعات و صاحبنظران در این زمینه کمک رسان باشند.

استاندار تهران با بیان اینکه در تهران حدود ۱۰ درصد زباله‌ها از مبدأ تفکیک می‌شود، گفت: باید میزان تفکیک از مبدأ پسماند را به ۱۰۰ درصد برسانیم. شهرداری تهران مطالعات تخصصی بسیاری در این زمینه دارد و باید همان مطالعات به اجرا درآید. ۳۵۰۰ تن از مجموع ۸۰۰۰ تن زباله تولیدی در تهران باید سوزانده و تبدیل به برق شود.