۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خاندوزی پس از رکوردشکنی‌های پی‌درپی تورم؛‌ عوامل ساختاری تورم‌زا تحت کنترل است! / آقای وزیر اگر کنترل نمی‌کردید، تورم چند درصد می‌شد؟

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبر: 717949
خاندوزی پس از رکوردشکنی‌های پی‌درپی تورم؛‌ عوامل ساختاری تورم‌زا تحت کنترل است! / آقای وزیر اگر کنترل نمی‌کردید، تورم چند درصد می‌شد؟

در حالی که بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اسفند برابر ۶۳.۹ درصد است وزیر اقتصاد مدعی شده عوامل ساختاری تورم زا تحت کنترل است!

به گزارش اقتصاد آنلاین، خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: شرایطی که در تورم جهانی سال قبل وجود داشت و ناآرامی هایی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ منجر به تلاطم ارزی در پاییز و زمستان سال قبل شد که مجموعا اگر عوامل ساختاری و کوتاه مدت را مورد توجه قرار دهیم عوامل ساختاری تورم زا در اقتصاد ایران تا حد خوبی تحت مدیریت و کنترل است و اکنون بی انضباطی دولتها کنترل شده و همچنین عوامل حوزه بی انضباطی های پولی نیز هم اکنون تحت کنترل است.

 این گفته‌ها در حالی است که عملکرد بسیار ضعیف تیم اقتصادی دولت باعث شده تا بر اساس آمار رسمی منتشرشده توسط مرکز آمار و بانک مرکزی شاهد رکورشکنی پیاپی تورم باشیم و مشخص نیست سخنگوی اقتصاد دولت از کدام مدیریت و کنترل صحبت می‌کند؟

 بر اساس آخرین آمار رسمی منتشرشده توسط بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اسفند برابر ۶۳.۹ درصد است؛ این نهاد هنوز بطور رسمی آماری از تورم فروردین منتشر نکرده و در مقابل تورم حدود ۷۰درصدی که برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند، شاهد سکوت دولت هستیم!

 بر اساس اعلام مرکز آمار هم تورم نقطه به نقطه فروردین با سال پایه جدید (۱۴۰۰) به ۵۵.۵درصد رسیده که بالاترین عدد از ابتدای انتشار آن توسط مرکز آمار است. 

با این حال آقای وزیر معتقد به تحت کنترل بودن عوامل ساختاری تورم‌زا است!