۰ نفر

پورابراهیمی: ۹۹ درصد مردم مشمول طرح مالیات بر سوداگری نمی‌شوند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 714440
پورابراهیمی: ۹۹ درصد مردم مشمول طرح مالیات بر سوداگری نمی‌شوند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدف طرح مالیات بر سوادگری معطوف به فعالیت افرادی است که دست به دلالی کاذب می‌زنند و اخذ مالیات در قالب طرح فوق به بیش از ۹۹ مردم اصابت نمی‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا پورابراهیمی در واکنش به جوسازی رسانه‌ای علیه طرح مالیات بر سوادگری مبنی بر اینکه با تصویب این طرح بسیاری از مردم دیگر قادر به خرید و فروش طلا، ارز، مسکن و خودرو نخواهند بود، اظهار داشت: هدف طرح مالیات بر سوادگری معطوف به فعالیت افرادی است که دست به سوداگری، سفته بازی و دلالی کاذب می‌زنند.

وی بیان کرد: اخذ مالیات در قالب طرح فوق به بیش از ۹۹ درصد مردم اصابت نمی‌کند. برخی با ایجاد فضای روانی در قبال این طرح می‌کوشند مانع از ایجاد یک جریان شفاف در اقتصاد کشور شوند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در قالب این طرح گفتیم هر فردی یا هر خانواده‌ای به تعداد اعضای خانواده خود می‌تواند خودرو داشته باشد، یعنی یک خانواده چهار نفری می‌تواند چهار خودرو داشته باشد. همچنین یک خانواده چهار نفری می‌تواند به تعداد اعضای خانواده خود مسکن داشته باشد، یعنی یک خانواده ۴ نفری می‌تواند ۴ واحد مسکونی مجزا داشته باشد و این مسئله معافیت قطعی دارد و اصلاً شامل طرح فوق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین درباره خرید ارز در این طرح آوردیم که تا مدت سه سال هیچ مبنایی نداشته باشد، ضمن اینکه اگر فردی سپرده ارزی داشته باشد معافیت دارد و حتی سود سپرده ارزی به وی داده شود.

پورابراهیمی بیان کرد: همچنین در زمینه اندوخته طلا ما تا میزان ۱۵۰ گرم را به طور کل مستثنی و جدا کردیم، بنابراین معافیت‌ها در این بخش تعریف شده است. موضوع این طرح به هیچ وجه به عام مردم اصابت نخواهد کرد و این سوداگران هستند که با ایجاد جنگ روانی در این بخش می‌کوشند دل مردم را خالی کنند.