۰ نفر

رییس سازمان خصوصی سازی مطرح کرد؛

جزییاتی از طرح مولدسازی / دارایی های مازاد دولت در بورس عرضه می شوند؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 700891
جزییاتی از طرح مولدسازی / دارایی های مازاد دولت در بورس عرضه می شوند؟

رییس سازمان خصوصی‌سازی جزییاتی از طرح مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین قربانزاده در مراسم رونمایی از فاز نخست سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت درباره تکلیف برخی سازمان‌ها که اعلام کرده‌اند که اموال مازادی ندارند، گفت: موضوعی از سوی استان‌دار تهران مطرح شده است و اعلام کرده‌اند که به ساختمان اداری نیاز دارند. باید به این موضوع توجه کرد که این طرح شامل همه اراضی و دارایی غیرمنقول دولت می‌شود و فضای اداری یک بخش از این است. برخی اراضی در مناطقی قرار دارند که اگر جابجایی صورت بگیرد مولد خواهد شد.

وی به سوال دیگر ایسنا درمورد یکی از بندهای مصوبه درمورد انفصال از خدمت دستگاه‌هایی که همکاری نمی‌کنند؟ پاسخ داد: اصل اساسی در تعامل بین مجری و دستگاه‌ها برای استفاده بهتر از دارایی‌ها است. احیانا اگر مقاومتی صورت بگیرد و اختلالی در طرح ایجاد شد، ضمانت اجرایی پیش‌بینی شده در مصوبه بر اسن اساس که این موضوع هیات نظارت ارجاع شود.

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به سامانه مولدسازی عنوان کرد: در سامانه سایت تمام رکوردهایی که در طرح مصوب می‌شوند ارایه خواهد شد. تنها یک ملاحظه جزیی وجود دارد و آن این است که احتمالا ادرس نهایی اعلام نشود تا در مسیر مولدسازی اختلال ایجاد نشود تامل اما فهرست اموالی که به عنوان اموال مازاد مصوب می‌شوند در سایت ارائه می شود.

قربان‌زاده با بیان اینکه در ذیل مولدسازی چهار طرح کلی دیده شده که در فاز بعدی سایت رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: این طرح‌ها شامل طرح رونق، طرح تجمیع و بهینه‌سازی و طرح نجات می‌شود. در لایحه بود حدود ۳۲۰ همت برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه و ۱۰۸ همت برای تامین منابع از محل دارایی غیرمنقول از فروش اموال پیش‌بینی شده که مولدسازی حلقه وصل این دو است.

وی به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه شائبه فروش اموال دولت با قیمت کم وجود دارد، پاسخ داد: عرضه همواره باعث کاهش قیمت می‌شود. دولت نمی‌تواند مردم را به کارافرینی توصیه کند اما خودش مثل زمان قدیم ملک بخرد و رها کند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: قیمت‌گذاری در مسیر روتین خود انجام خواهد شد و کارشناس رسمی این کار را انجام‌خواهد داد.

قربانزاده به این سوال که آیا اموال در بازار سرمایه عرضه خواهند شد یا خیر نیز پاسخ داد: تلاش می شود این اتفاق بیفتد.