۰ نفر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه؛

مجلس سقف بودجه ۱۴۰۲ را افزایش نمی دهد

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 699452
مجلس سقف بودجه ۱۴۰۲ را افزایش نمی دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نهایت تلاش مجلس و کمیسیون تلفیق این است که سقف بودجه جاری برای سال آینده کشور را که توسط دولت پیشنهاد داده شده، افزایش ندهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد خدابخشی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با درباره تاکید رئیس مجلس مبنی بر عدم افزایش سقف بودجه ۱۴۰۲ در جریان بررسی در مجلس گفت: البته منظور آقای قالیباف از این مطلب، بودجه جاری کشور بوده  که نکته درستی است. اما در عین حال اگر احکامی پیشنهاد شود یا درآمدهای پایداری ایجاد شود که بتوان آنها را در پروژه‌های عمرانی هزینه کرد، این مسئله نه تنها ایرادی ندارد بلکه یکی از دستورکارهای مجلس و کمیسیون تلفیق است. 

وی افزود:‌ به طور مثال در ارتباط با فرار مالیاتی، بازنگری در معافیت‌های مالیاتی و تعریف پایه‌های مالیاتی جدید که مردم حساسیتی نسبت به آنها ندارند و با تعریف این نوع پایه‌های مالیاتی درآمدهای‌شان تحت شعاع قرار نمی‌گیرد و در عین حال جزو درآمدهای پایدار نیز محسوب می‌شوند، بدون شک جزو مجلس نیز پیشنهاداتی برای استفاده از این درآمدها مطرح خواهد کرد.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس در بررسی بودجه در سنوات گذشته اغلب بودجه جاری کشور را افزایش می‌داد که این مسئله لاجرم موجب کسری بودجه و متعاقب آن ایجاد تورم می‌شد ولی امسال نهایت تلاش مجلس و کمیسیون تلفیق این است که سقف بودجه جاری که توسط دولت پیشنهاد داده شده را افزایش ندهد.