۰ نفر

بر اساس اعلام مرکز آمار؛

تورم نقطه به نقطه ۷۷.۸ درصدی در روستاهای سیستان و بلوچستان! / کمترین تورم شهری در بوشهر با ۴۱درصد

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۷
کد خبر: 696829
تورم نقطه به نقطه ۷۷.۸ درصدی در روستاهای سیستان و بلوچستان! / کمترین تورم شهری در بوشهر با ۴۱درصد

بر اساس اعلام مرکز آمار بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در استان­ سیستان و بلوچستان با ۶۶.۷ درصد ثبت شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،بر اساس اعلام مرکز آمار در دی ماه در شرایطی که نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور ۴.۳درصد بوده، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ سیستان و بلوچستان با ۵.۶ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ کرمان با ۲.۱ درصد است.

همچنین در شرایطی که نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری برابر ۴.۳بوده، خانوارهای شهری سیستان و بلوچستان بیشترین تورم ماهانه را با  ۶.۱درصد حس کردند و خانوارهای شهری کرمان با ۲.۵درصد کمترین تورم ماهانه را داشتند.

در روستاها هم با وجود تورم ماهانه ۴.۳درصدی، بوشهر با ۶.۳درصد بیشترین و کرمان با ۱.۳درصد کمترین تورم ماهانه روستاها را تجربه کردند.

همچنین در شرایطی که تورم نقطه به نقطه کل کشور ۵۱.۳درصد بوده، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (۶۶.۷ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (۴۳.۹ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری کل کشور برابر ۵۰.۶درصد بوده که خانوارهای شهری سیستان و بلوچستان با ۶۱.۶درصد بیشترین و بوشهر با ۴۱درصد کمترین تورم نقطه به نقطه را داشتند.

تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی هم برابر ۵۴.۹درصد بوده که خانوارهای روستایی سیستان و بلوچستان با تورم ۷۷.۸درصدی بیشترین و روستاهای زنجان با ۴۵.۱درصد کمترین تورم را تجربه کردند.