۰ نفر

توصیه های بودجه ای «قالیباف» / بررسی بودجه ۱۴۰۲ به کجا رسید؟

۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۳
کد خبر: 695432
توصیه های بودجه ای «قالیباف» / بررسی بودجه ۱۴۰۲ به کجا رسید؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و توصیه‌هایی به ما درباره بررسی لایحه بودجه سال آینده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، رحیم زارع در تشریح جلسه صبح امروز (دوشنبه ۲۶ دی ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: در ابتدای جلسه امروز محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی حضور یافت و نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال آینده کشور را تشریح کرد.

وی بیان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی دغدغه‌ها و نقشه راهی را که باید در بررسی لایحه بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد، مطرح کرد. تأکید قالیباف بر این بود که به سقف بودجه اضافه نشود، از بی انضباطی مالی جلوگیری کنیم و در مواردی که بیش برآورد وجود دارد، منابع و مصارف واقعی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: رییس مجلس نقشه راهی درباره تخفیف مالیاتی کسب و کارهای کوچک و حمایت از کسب و کارها در فضای مجازی و توجه به حوزه‌های اشتغال، معیشت و مسکن داشت که در جریان بررسی جزییات بودجه در نظر خواهیم گرفت.

۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان در بودجه تعیین شده است

زارع با اشاره به اینکه امروز ما بخش مصارف لایحه بودجه سال آینده را با حضور میرکاظمی مورد بررسی قرار دادیم، تأکید کرد: موضوع مربوط به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هدفمندی یارانه‌ها در بودجه مورد بررسی قرار گرفت. دولت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها پیش بینی کرده که ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده افزایش حقوق ۲۰ درصدی را برای کارکنان دولت پیش بینی کرده و حداقل حقوق هم ۷ میلیون تومان است و سقف معافیت مالیاتی حقوق هم ۷ میلیون تومان است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ایجاد صندوق‌های پیشرفت در استان‌ها هم در بودجه سال آتی آمده است که برای هر استان هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. ۱۵ هزار میلیارد تومان برای صندوق تثبیت بازار سرمایه پیش بینی شده است. ۱۰ درصد منابع هدفمندی یارانه‌ها یعنی ۶۹ هزار میلیارد تومان آن برای حوزه سلامت و ۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم برای پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.