۰ نفر

تیر خلاص وزارت اقتصاد رییسی/ عضو FATF نخواهیم شد + تکمیلی

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 693211
تیر خلاص وزارت اقتصاد رییسی/ عضو FATF نخواهیم شد + تکمیلی

روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی اعلام کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز اطلاعات مالی بر اجرای کامل قانون و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در داخل کشور تمرکز دارد و به هیچ وجه عضویت در نهاد FATF محوریت فعالیت این مرکز در دولت مردمی قرار ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ این مرکز ضمن تکذیب مباحث مطروحه از قول دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد: مرکز اطلاعات مالی رخداد‌های بین المللی در خصوص کشور را مستمرا رصد می‌کند و در تعاملات بین‌المللی توسعه روابط با کشور‌های دوست و همسو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، آن‌هم درچارجوب آیین نامه مصوب شورای عالی امنیت ملی را در دستور کار قرار دارد.

مرکز اطلاعات مالی، زیرمجموعه وزارت اقتصاد، مرکزی ملی است که مسئولیت دریافت، تجزیه و تحلیل گزارشات تراکنش‌های مشکوک و سایر اطلاعات مربوط به پولشویی، جرایم منشاء مرتبط و تامین مالی تروریسم و ارسال نتایج به دست آمده به مراجع ذیصلاح را بر عهده دارد.

نظر وزارت اقتصاد درباره عضویت در FATF هنوز به مراجع عالی کشور اعلام نشده است

در پی انتشار خبری درباره عضویت جمهوری اسلامی ایران در نهاد FATF در برخی رسانه ها، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد تاکید کرد، نظر این وزارتخانه در این باره هنوز به مراجع عالی کشور اعلام نشده است.

 در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین اشاره شده است که هرگونه تصمیم گیری در این موضوع، پس از اخذ نظر دستگاه‌های متولی و جمع بندی مراجع عالی کشور اتفاق خواهد افتاد.