۰ نفر

در پاسخ به خبرنگار اقتصاد آنلاین؛

پاسخ خاندوزی به سومین افزایش متوالی رشد پایه پولی: مهم رشد نقدینگی است که به طرز محسوسی کم شده

۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 683140
پاسخ خاندوزی به سومین افزایش متوالی رشد پایه پولی: مهم رشد نقدینگی است که به طرز محسوسی کم شده

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه برای سومین ماه متوالی شاهد افزایش رشد پایه پولی بوده‌ایم، گفت: موضوع مهم این است که ما بتوانیم رشد نقدینگی را در کشور کنترل کنیم. رشد نقدینگی نسبت به سال گذشته در همین دوره به میزان محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه برای سومین ماه متوالی شاهد افزایش رشد پایه پولی بوده‌ایم، گفت: شاخصی که بیش از سایر کل‌های پولی موثر است و به شکل ماهانه و مستمر تحت نظارت بانک مرکزی است، نقدینگی است.

وی گفت: موضوع مهم این است که ما بتوانیم رشد نقدینگی را در کشور کنترل کنیم. رشد نقدینگی نسبت به سال گذشته در همین دوره به میزان محسوسی کاهش یافته است. اقدامات منجر به کاهش رشد نقدینگی حتما در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد افزود: البته بخشی از رشد نقدینگی در کشور به جهت اینکه نقدینگی‌ها باید به سمت و سوی فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های مولد در اقتصاد کشور جریان پیدا بکند حتما لازم است.

خاندوزی گفت:  بنابراین فشار یکباره برای تغییر متغیرهای کل‌های پولی می‌تواند کشور را دچار حرکت تکانه‌ای بکند که اصلا مدنظر دولت نیست.

وی ادامه داد: نرخ رشد پایه پولی در یک روند نزولی در تیر ماه سال جاری به ۲۶.۲درصد رسید، اما پس از آن در مرداد، شهریور و مهر به ترتیب به ۳۰.۷، ۳۳.۱ و ۳۴.۵درصد رسید.