۰ نفر

میرکاظمی خبر داد:

ارسال برنامه هفتم تا پایان آذر / متن لایحه بودجه منتشر خواهد شد

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷
کد خبر: 682833
ارسال برنامه هفتم تا پایان آذر / متن لایحه بودجه منتشر خواهد شد

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ به دولت ارائه شده و امیدواریم برنامه هفتم توسعه را تا پایان آذر به دولت برسانیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، مسعود میرکاظمی درباره این‌که بحث درباره بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه زیاد است و رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد تا برنامه هفتم به مجلس نیاید بودجه را بررسی نمی‌کند، بررسی این لایحه و برنامه در دولت چگونه است، گفت: هر دو بررسی می‌شود، به دلیل این‌که در مجمع بررسی‌ها طولانی شد، سیاست‌ها با تأخیر ابلاغ شد اما در عین حال هر دو را جلو بردیم.

رییس‌ سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ را به دولت فرستادیم. دولت می‌تواند نظر دستگاه‌ها را بخواهد و کار روی تبصره‌ها را آغاز کند و در عین حال برنامه هفتم را هم جلو می‌بریم و امیدواریم تا پایان آذرماه این برنامه را به دولت برسانیم.

وی درباره عدم اتکا بودجه به درآمدهای نفتی، عنوان کرد: نفت همیشه یکی از منابع بودجه بوده است ولی منبع اصلی نبوده است، نمی‌شود آن را به کنار گذاشت نظر مسئولان کشور هم این نیست.

میرکاظمی با تاکید بر این‌که درآمد حاصل از فروش نفت نباید به بودجه جاری برود، عنوان کرد: نظر این است به سمت درآمدهای مالیاتی برویم و از طریق سایر درآمدها، هزینه‌های جاری دولت تأمین شود و فروش نفت برای سرمایه‌گذاری در کشور اختصاص یابد.

وی ادامه داد: منظور این نیست که نفت نفروشیم، نفت باید بفروشیم ولی باید تلاش کنیم ارزش افزوده‌اش را بالا ببریم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و برویم به سمت این‌که ارزش بیشتری ایجاد کنیم، برای همین در این دولت ۲ پالایشگاه پتروپالایشی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای توافق‌نامه‌هایش امضا شد و برای اجرا رفته است که انشاالله تولید ۶۰۰ هزار بشکه کمک‌کننده باشد.

میرکاظمی درباره این‌که هر سال متن لایحه بودجه منتشر و در اختیار عموم قرار می‌گرفت آیا امسال نیز این کار صورت خواهد گرفت، گفت: هنگامی که لایحه بودجه در دولت تصویب شد بله قطعا منتشر خواهد شد، یعنی هنگامی که لایحه به مجلس رفت و مجلس آن را تصویب کرد، منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: البته ما زمانی هم که لایحه به دست مجلس رسیده باشد و اعلام وصول اعلام کند هم می‌توانیم آن را منتشر کنیم و زمانی هم که قانون شد، ابلاغ می‌شود.