۰ نفر

قالیباف: پیش از بودجه باید برنامه هفتم تصویب شود

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبر: 680016
قالیباف: پیش از بودجه باید برنامه هفتم تصویب شود

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده اراک، گفت: در جلسه سران قوا موضوع برنامه پنجساله مطرح شد و رئیس جمهور در جریان این موضوع هستند، از این رو تا برنامه هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز -چهارشنبه، ۱۸ آبان ماه- مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: چند روز آینده قرار است بودجه کل کشور به مجلس بیاید در واقع برنامه هفتم کشور اولویت دارد یعنی اگر ما قرار است بودجه را ببندیم باید براساس برنامه هفتم کشور بسته شود.

نماینده مردم اراک بیان داشت: هنوز برنامه هفتم به مجلس نیامده است اگر قرار است ردیف هایی را در بودجه مشخص و تبصره هایی را تعیین کنیم بایستی براساس برنامه پنجساله نظام تعیین شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور خطاب به رییس مجلس اظهار داشت: درخواست می کنم در جلسه سران قوا به آقای رئیس جمهور اعلام کنید که هرچه سریع تر برنامه هفتم کشور را ارائه دهد هرچند فرصت گذشته است اما مجلس باید بتواند اول برنامه هفتم را تصویب کند و ما باید براساس برنامه پنجساله بودجه کشور را ببندیم.

وی افزود:این موضوع به طور جدی به عنوان مطالبه مهم در نظر گرفته شود. ما نمی توانیم بودجه ای بنویسیم که با برنامه پنجساله مغایرت داشته باشد چرا که دولت نمی تواند در این ریل و مسیر که ما مشخص می کنیم حرکت کند.

در ادامه قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار آصفری، گفت: نمایندگان را مطلع می کنم که در جلسه سران این موضوع مطرح شد و آقای رئیس جمهور در جریان این موضوع هستند و طبق قانون آئین نامه داخلی تا برنامه پنجساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی گیرد، دولت بر اساس قانون آئین نامه داخلی اقدام می کند و ان شاء الله براین اساس پیش می رویم.