۰ نفر

حقوق این افراد امسال دوبار افزایش می یابد

۱۸ مهر ۱۴۰۱، ۹:۱۳
کد خبر: 673000
حقوق این افراد امسال دوبار افزایش می یابد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان،برای نخستین بار دولت در یک سال، ۲ بار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در دستور کار دارد که این رویکرد به کاهش فاصله بین تورم و دستمزد کارکنان دولت کمک خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، گفت: این لایحه بسیار مناسبی است که با توجه به شرایط حقوقی کارکنان و بازنشستگان به موقع به مجلس ارسال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد، به میزان ۳ هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این لایحه برخی مجوزها به دستگاه‌هایی که از منابع داخلی برخوردار هستند داده شده است تا نسبت به افزایش حقوق کارکنان خود اقدام کنند. همچنین بر اساس این لایحه مبلغ ۹ میلیون ریال حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش خواهد یافت و برای افزایش حقوق کارگران ۳۸ درصد در نظر گرفته شده است تا تبعیض در پرداخت‌ها کاهش یافته و به حداقل برسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: این لایحه قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای بود که از طرف دولت سیزدهم برداشته شد و برای نخستین بار دولت در یک سال، ۲ بار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در دستور کار دارد که این رویکرد به کاهش فاصله بین تورم و پرداختی‌ها کمک خواهد کرد و قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کمک هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

دو فوریت«لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.