۰ نفر

در گفت و گو با عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛

بلاتکلیفی ادامه دارد، گزینه وزارت کار از نمایندگان است؟ / جمع آوری امضا برای استیضاح رستم قاسمی!

۸ شهریور ۱۴۰۱، ۸:۳۰
کد خبر: 664186
بلاتکلیفی ادامه دارد، گزینه وزارت کار از نمایندگان است؟ / جمع آوری امضا برای استیضاح رستم قاسمی!

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: استیضاح رستم قاسمی را برای جمع کردن امضاء روی سایت قرار داده‌ایم، چون به نظر ما وزارت راه مخصوصاً در حوزه ساخت مسکن و جاده‌های روستایی ضعیف عمل کرده و آقای رستم قاسمی برای وزرات راه مناسب نبوده است.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی راد؛ جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بلاتکلیفی صندلی وزیر کار بیان کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم، فردی برای سمت وزارت کار به مجلس معرفی نشده است، مگر اینکه به هیات رییسه معرفی شده که به نمایندگان هنوز اطلاع نداده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: وزارت کار یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است. صدها عضو هیات مدیره، دهها شرکت، میلیاردها تومان پول و سرنوشت میلیونها نفر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رقم می‌خورد، اما متاسفانه با وضعیت امروز، بلاتکیفی این وزارتخانه ادامه دارد. طی چندین ماه حتی یک فرد برای سمت وزارت معرفی نشده است، از سوی دیگر سرپرستی گذاشته‌اند که بعید می‌دانم تا الان با نمایندها دیدار داشته باشد یا در جایی حضور پیدا کرده باشد یا حتی حداقل خبری از ایشان یا فعالیت‌های ایشان بشنویم. به این شیوه نمی‌توان یک وزارتخانه را اداره کرد. توقع این است که در راس این وزارتخانه فرد با تجربه، آگاه و متخصصی قرار بگیرد.

رحیمی جهان آبادی در خصوص امکان ورود یکی از نمایندگان به عنوان وزیر به وزارت کار عنوان کرد: ممکن است رییس جمهوری صلاح بداند و از نمایندگان مجلس برای این وزارتخانه انتخاب کند. ولی من فکر می‌کنم اگر از درون خود وزارتخانه نیرویی باسابقه معرفی بشود، بهتر خواهد بود. 

او در ادامه تصریح کرد: وقتی نماینده‌ای به وزارتخانه برود، اولین اتفاقی که می‌افتد از سمت مدیران ارشد و باسابقه وزارتخانه پس زده و وزیر زمین‌گیر می‌شود و با او همکاری نمی‌کنند. ولی اگر از درون خود وزارتخانه وزیری انتخاب شود، همکاری بیشتر خواهد بود. البته از درون وزارتخانه هم باید کسی انتخاب شود که توانایی اداره کردن وزارتخانه را داشته باشد. وزارت یک پست مدیریتی کلان کشور است و یک وزیر جدای از وزارت خود، در مصوبات و تصمیمات هیات دولت نیز اثرگذار است. من فکر می‌کنم شخصی که انتخاب می‌شود باید در حد و اندازه آن مقام باشد.

این نماینده مجلس در مورد شایعات استیضاح برخی وزرای کابینه دولت سیزدهم هم گفت: در مجلس این روزها بحث استیضاح برخی از وزرا مطرح است؛ ولی اینکه کدام یکی از این وزرا به مرحله استیضاح می‎رسند را باید دید. استیضاح آقای رستم قاسمی را روی سایت برای جمع کردن امضاء قرار دادیم. چون به نظر ما وزارت راه مخصوصاً در حوزه ساخت مسکن و جاده‌های روستایی ضعیف عمل کرده و آقای رستم قاسمی برای وزرات راه مناسب نبوده است.