۰ نفر

حقوق بازنشستگان همچنان در هاله‌ای از ابهام؛

افزایش ٣٨درصدی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

۱۳ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 658594
افزایش ٣٨درصدی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

شاید وقتی نام حقوق و دستمزد به گوشتان بخورد، روزهای پایانی اسفند و یا روزهای ابتدایی فروردین در ذهنتان بیاید؛ اما حالا بیشتر از پنج ماه است که از سال جدید میگذرد و به نیمه‌های مرداد ماه نزدیک می‌شویم؛ اما همچنان خبری از حقوق بازنشستگان نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید وقتی نام حقوق و دستمزد به گوشتان بخورد، روزهای پایانی اسفند و یا روزهای ابتدایی فروردین در ذهنتان بیاید؛  اما حالا بیشتر از پنج ماه است که از سال جدید میگذرد و به نیمه‌های مرداد ماه نزدیک می‌شویم؛ اما همچنان خبری از حقوق بازنشستگان نیست.

بازنشستگانی که حقوقشان داستانی طویل داشته و پنج ماه است که منتظر هستند تا بالاخره ببینند وضعیت دستمزدشان به کجا می‌رسد.

در ابتدا قرار بر این بود که حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر ۵٧درصد و حقوق بازنشستگان سایر سطوح ١٠درصد افزایش یابد. اما این امر اعتراض بازنشستگان سایر سطوح را در پی داشت. در نتیجه رئیس مجلس در نامه‌ای به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر قانون اعلام کرد و به دولت ٧روز فرصت داد تا حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود.

فرصت ٧روزه تمام شد و خبری از حقوق بازنشستگان سایر سطوح نشد؛ پس از آن بهادری جهرمی سخنگوی دولت دو روز پیش اعلام کرد که هیئت دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به هیئت امنای صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی تفویض کرد؛ حال هنوز خبری از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیست و مشخص نیست که بالاخره چقدر از سال باید بگذرد که حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شود و بازنشستگان تکلیف خود را بدانند.

از سویی دیگر حق مسکن کارگران مساله دیگری بود که رئیس مجلس درمورد آن به دولت فرصتی ٧روزه داد و هنوز حتی تکلیف حق مسکن کارگران هم مشخص نیست.

حالا باید دید در نهایت تصمیم چه خواهد شد و آیا حق مسکن ۶۵٠هزار تومانی کارگران و افزایش حقوق ٣٨درصدی بازنشستگان به تصویب خواهد رسید یا خیر.