۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

آیا مردم کالابرگ را به جای یارانه نقدی می پذیرند؟

۳ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۰۶
کد خبر: 655771
آیا مردم کالابرگ را به جای یارانه نقدی می پذیرند؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: دولت قول داده است که کالابرگ الکترونیکی را تا اواخر تابستان آماده کند. اما نکته‌ حائز اهمیت این است که آیا جامعه امروز قبول می‌کند به جای پرداخت نقدی، کالابرگ دریافت کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی در مورد بازگشت ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی برای برخی کالاها گفت: بازگشت ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی برای برخی کالاها امکانپذیر نیست، ولی بهبود شرایط امکان پذیر است.

وی در ادامه توضیح داد: در ماههای اول اجرای اینگونه سیاست‎ها اگر نظارت کافی نباشد و بسته های مختلفی در نظر گرفته نشود، شاهد نا بسامانی در قیمت‌ها خواهیم بود. اگر اصلاحات، نظارتها و بهبودهایی پیش گرفته شود، به مرور اثر حذف ۴۲۰۰ هزار تومانی بر بقیه کالاها کم رنگ می شود، اما به این معنا نیست که اثر ندارد. 

طغیانی مطرح کرد: برخی اعلام می‎کنند که حذف ارز ۴۲۰۰ بر قیمت دیگر کالاها اثر ندارد که این کاملاً یک سخن اشتباه است. در اقتصاد هر چیزی تغییر کند، اثرش را کم یا زیاد روی موارد دیگر می گذارد. ممکن است روی کالایی تاثیر بیشتر بگذارد و روی کالای دیگر اثرش کمتر باشد، اما این اثرگذاری قابل انکار نیست و باید تلاش کنیم اثرگذاری را کاهش دهیم. 

این نماینده در مورد کالابرگ الکترونیکی گفت: دولت قول داده که کالابرگ الکترونیکی را تا اواخر تابستان آماده کند. اما نکته حائز اهمیت این است که آیا جامعه امروز قبول می‌کند به جای پرداخت نقدی، کالابرگ دریافت کند؟

طغیانی مطرح کرد که من تردید دارم جامعه بپذیرد پرداخت نقدی نشود و کالابرگ الکترونیک دریافت کند. 

در پایان این عضو کمیسیون اقتصاد  تصریح کرد: اگر این سیاست را با کالابرگ شروع می کردیم، بدون شک کالابرگ بهترین راه حل بود. اما امروز که ۳ الی ۴ ماه پرداخت نقدی داشتیم، امکان اینکه مردم را برای دریافت کالابرگ الکترونیکی مجاب کنیم کار سختی خواهد بود. اینکه به افراد بگوییم دیگر پول را نمی‎دهیم، بدون شک به یک مسئله تبدیل می شود.