۰ نفر

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

اصلاحات طرح تسهیل تازه به دست ما رسیده است / برگزاری جلسات بررسی طی روزهای آینده

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴
کد خبر: 627619
اصلاحات طرح تسهیل تازه به دست ما رسیده است / برگزاری جلسات بررسی طی روزهای آینده

با وجود بیش از ۲ماه از ارسال طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به شورای نگهبان و انجام اصلاحات مدنظر مجمع تشخیص در این رابطه، هنوز بررسی آن انجام نشده است و حتی دیروز رییس مجلس نیز به این موضوع انتقاد کرد؛ اما سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد مصوبه به تازگی به دست شورای نگهبان رسیده است و طی روزهای آینده بررسی آن انجام خواهد شد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین ایرادی که به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که توسط مجلس به تصویب رسیده بود وارد کرد، ماده ۱ آن را مغایر با ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست.

ایراد مجمع به این مصوبه مجلس آن بود که در ماده یک آن، تاکید نشده که بانک‌ها هم برای تاسیس باید مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند و در واقع مجوز آن‌ها تایید محور باشد.

با این وجود وزیر اقتصاد در نامه‌ای به اعضای شورای نگهبان اطمینان داد که مجوز بانک‌ها تایید محور خواهد بود و اقتصادآنلاین نیز در گفت‌وگویی با ایروانی، یکی از اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، وضعیت اصلاحات این مصوبه را جویا شد و ایروانی در پاسخ گفت: هنوز اصلاحات مجلس به دست ما نرسیده است اما با محتوای آن مشکلی نداریم و اگر در متن مصوبه نیز تایید محوربودن مجوز بانک‌ها ذکر شود با آن موافقت خواهیم کرد.

این درحالیست که مجلس این موضوع را در متن مصوبه گنجانده و به آن الحاق کرده است اما هنوز شورای نگهبان و مجمع آن را بررسی نکردند و با به پایان رسیدن مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی اصلاحات مجلس، هنوز پاسخی ارائه نشده است.

روز گذشته نیز رییس مجلس، نسبت به این موضوع انتقاد کرد و گفت: بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، که ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ تصویب شده، چند ماه در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص معطل مانده است.

در همین رابطه هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مصوبه مجلس و اصلاحاتی که انجام شده تازه به دست ما رسیده و در سال جدید برای ما ارسال شده است.

وی درباره زمان بررسی مصوبه اصلاحی مجلس نیز ادامه داد: طی همین روزهای آینده جلسات برگزار شده و بررسی‌های لازم انجام خواهد شد.