۰ نفر

تا ساعاتی دیگر یارانه جدید واریز می شود؛

یارانه ها چه زمانی افزایش می یابد؟

۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۱۳
کد خبر: 624259
یارانه ها چه زمانی افزایش می یابد؟

اولین یارانه سال۱۴۰۱، امشب واریز خواهد شد؛ اما چه زمانی وعده‌های مجلس و وزیر رفاه تحقق خواهد یافت و خانواده‌های دهکهای پایین یارانه ۳برابری دریافت خواهند کرد؟

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ سال گذشته سال پرفراز و نشیبی در بخش یارانه‌ها بود و هر روز خبری جدید درمورد یارانه‌ها منتشر می‌شد؛ یک روز قرار بود یارانه‌ها حذف شود، روز دیگر از افزایش مبلغ یارانه می‌گفتند، یک روز می‌گفتند یارانه نقدی است و روز دیگر بر یارانه کالایی و یا کارت اعتباری تاکید داشتند و در نهایت نیز هیچ اتفاقی نیفتاد و مبلغ یارانه‌ها و نحوه تخصیص آن‌ها تا به امروز هیچ تغییری نداشته است.

حالا امشب قرار است اولین یارانه سال۱۴۰۱ که همان یارانه معیشتی است، پرداخت شود. تاکنون خبری از افزایش مبلغ این یارانه نشده و به نظر می‌رسد یارانه امشب هم مانند قبل پرداخت شود؛ یعنی خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

البته پیشتر وزیر رفاه و مجلس از افزایش سه برابری یارانه‌ دهکهای پایین خبر داده بودند. در آن زمان نیز اعلام نشد که این افزایش مبلغ یارانه از چه زمانی اجرایی خواهد شد و دقیقا چه کسانی مشمول این افزایش یارانه‌ها می‌شوند و کدام یارانه با افزایش همراه است؟

حالا امشب که یارانه معیشتی واریز می شود، مجددا این سوال مطرح است که افزایش یارانه ها از چه زمانی اتفاق خواهد افتاد و آیا شناسایی و حذف دهکهای بالا و افزایش یارانه دهکهای پایین از محل منابع آزادشده از این محل به زودی تحقق پیدا می کند یا همچنان باید منتظر اصلاح نظام شناسایی دهکها باشیم؟