۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

دهک‌های پایین درآمدی قربانی تورم هستند / بیش‌ترین تورم سالانه برای ضعیف‌ترین خانوارهای کشور

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶
کد خبر: 623338
دهک‌های پایین درآمدی قربانی تورم هستند / بیش‌ترین تورم سالانه برای ضعیف‌ترین خانوارهای کشور

تورم ماهانه کل خانوارهای کشور در اسفند سال گذشته برابر با ۱.۳ درصد بوده‌است که نسبت به بهمن ماه کاهش ۰.۸ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تورم ماهانه پایین‌ترین دهک هزینه‌ای در آخرین ماه سال گذشته ۱.۳ درصد بود که نسبت به بهمن ماه کاهش ۱.۱ واحد درصدی را ثبت کرده‌است.

همچنین بالاترین دهک هزینه‌ای در اسفند تورم ماهانه ۱.۱ درصدی را تجربه کرد که نسبت به بهمن ماه کاهش ۰.۸ واحد درصدی را نشان می‌دهد

از سوی دیگر،نرخ تورم کل کشور در اسفند سال گذشته برابر با ۴۰.۲ درصد بوده است که نسبت به بهمن ماه کاهش ۱.۲ واحد درصدی را نشان می‌دهد.

بیش‌ترین تورم سالانه اسفند ماه سال گذشته مربوط به پایین‌ترین دهک هزینه‌ای بود؛ به‌گونه‌ای که تورم این گروه برابر ۴۲.۸ درصد ثبت شده‌است.

دهک‌های هزینه‌ای نهم و دهم (ثروتمندترین خانوار) به ترتیب تورم سالانه ۳۹.۲ و ۳۹.۳ درصدی را در اسفند ثبت کردند که پایین‌ترین تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای بود.

به بیان دیگر میانگین هزینه ضعیف‌ترین خانوارهای کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ در حالی ۴۲.۸ درصد افزایش یافته که این رقم برای بالاترین دهک هزینه‌های ۳۹.۳ درصد بوده‌است.

همچنین در حالی تورم نقطه‌به‌نقطه کل خانوارهای کشور در اسفند برابر با ۳۴.۷ درصد بوده که پایین‌ترین دهک هزینه‌ای با ثبت تورم نقطه‌به‌نقطه ۳۵.۸ درصدی بالاترین در این ماه بالاترین تورم را در میان خانوارهای کشور تجربه کرده‌است.