۰ نفر

پادکست معرفی کتاب های برتر اقتصادی؛

قسمت اول اقتصادینو منتشر شد

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۸
کد خبر: 623196
قسمت اول اقتصادینو منتشر شد

پادکست «اقتصادینو» کار جدیدی از گروه رسانه‌ای اقتصادآنلاین است که به ارائه، بررسی و نقد کتاب‌های برتر و پرفروش اقتصادی و همچنین گفت و گو با اقتصاددانان، نویسندگان و مترجمان می‌پردازد. در اولین اپیزود از پادکست اقتصادینو به بررسی مطالعات و کارهای دارون عجم‌اوغلو، اقتصاددان ترک‌تبار آمریکایی و کتاب تازه منتشر شده او با عنوان دالان باریک می‌پردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهمان این قسمت از اقتصادینو، امیر کرمانی، اقتصاددان ایرانی و استاد دانشگاه برکلی آمریکا است؛ آشنایی دکتر کرمانی با عجم‌اوغلو به زمان تحصیل او در مقطع دکتری در دانشگاه ام‌آی‌تی و کارهای پژوهشی مشترک با عجم اوغلو باز می‌گردد.

عجم‌اوغلو، مدرک کارشناسی اقتصاد را از دانشگاه یورک انگلیس و مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری خود را از مدرسه اقتصادی لندن دریافت کرد و در حال حاضر استاد دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است. 

نگاهی به فعالیت‌های عجم اوغلو که از او به عنوان یکی از نوبلیست‌های آینده اقتصاد یاد می‌شود، انبوهی از مقالات پرارجاع، کتاب‌ها و جوایز آکادمیک را نشان می‌دهد که البته در ایران بیش‌تر با کتاب‌هایی همچون مقدمه‌ای بر رشد اقتصادی مدرن و چرا کشورها شکست می‌خورند، شناخته می‌شود.

بخش های مختلف این اپیزود به این شرح است؛

 آشنایی امیر کرمانی با عجم‌اوغلو

 ویژگی‌های شخصیتی و نحوه فعالیت‌ عجم اوغلو

 نحوه نگارش و ایده «کتاب چرا کشورها شکست می‌خورند»

چرا اقتصاددانان بزرگ جهان به اقتصاد ایران نمی‌پردازند؟

 ایده اصلی کتاب «دالان باریک»

 کتاب «دالان باریک» برای ایران هم کاربرد دارد؟

 اصلی‌ترین نقدها به کتاب «دالان باریک»

تغییر تفکر توسعه اقتصادی نزد عجم‌اوغلو مابین دو کتاب «چرا کشورها شکست می‌خورند» و «دالان باریک»