۰ نفر

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

آخرین وضعیت لایحه جامع حقوق و دستمزد

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبر: 620004
آخرین وضعیت لایحه جامع حقوق و دستمزد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد دولت هر چه زودتر لایحه جامع حقوق و دستمزد را به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ‌حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش حقوق‌هایی که در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه پیشنهادی دولت اعمال شده، قرار است از چه منابعی تامین شود؟ بیان کرد : منابع حقوق از محل منابع عمومی و درآمدهای دولت و مالیات‌ها تامین می‌شود، ما در محل منابع عمومی تغییراتی را ایجاد کردیم و در مجموع در جاهایی که لازم بود برخی از اعداد اضافه شد.

وی در واکنش به سوالی درباره اینکه چرا بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، میزان خالص افزایش حقوق در پلکان‌های بالا بیش از پلکان‌های پایین است؟ اظهار داشت: ما میزان افزایش حقوق را متناسب با میزان مالیات با یکدیگر متعادل کردیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: ما میزان افزایش حقوق افرادی را که دریافتی پایین دارند، ۶۰ درصد افزایش دادیم و میزان مالیات کسانی که حقوق پایین می‌گیرند حدود ۶ درصد است؛ حقوق تا ۵ میلیون ۶۰۰ تومان هم معاف از مالیات شد.

حاجی بابایی اظهار داشت: این در حالی است که دولت گفته بود که باید ۱۰ تا ۱۵ درصد مالیات از افرادی که حقوق پایین دریافت می‌کنند، اخذ شود که ما میزان مالیات افراد با حقوق کم را کاهش دادیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق بودجه بین حقوق‌های پایین و بالا تعادل ایجاد کرد و علاوه بر این، برای اولین بار مصوب کردیم که حداکثر دریافتی باید ۷ برابر حداقل دریافتی باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه لایحه جامع حقوق و دستمزد در چه مرحله ای است؟ گفت: ما این موضوع را به  رییس جمهور گفتیم و مورد تاکید قرار دادیم و امیدواریم که دولت هرچه زودتر این لایحه را به مجلس شورای اسلامی  ارایه دهد.