۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

عیدی کدام بازنشستگان فردا واریز می شود؟

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۹
کد خبر: 615525
عیدی کدام بازنشستگان فردا واریز می شود؟

رییس سازمان تامین اجتماعی امروز در گفتگویی گفت: عیدی بازنشستگان تا فردا در حساب آنان خواهد بود. سوالی که در این میان مطرح می شود، این است که تکلیف بازنشستگان صندوق کشوری چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، دو هفته‌ای بود که بازنشستگان منتظر پرداخت عیدی امسال بودند اما برخلاف وعده‌ها تا به امروز ۷اسفند ماه عیدی به حساب آن‌ها پرداخت نشد. حالا امروز رییس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز آغاز می‌شود.

عیدی بازنشستگان چه قدر است؟ 

پیش از نهایی شدن مبلغ عیدی بازنشستگان، قرار بود عیدی یک میلیون و ۶۵٠هزار تومان یا بیشتر باشد. البته بازنشستگان می‌گفتند مبلغ عیدی امسال باید حداقل به اندازه یک حقوق باشد و رقم یک میلیون و ۵٠٠هزار تومانی که پارسال پرداخت شد، اصلا کافی نبود.

اما وقتی رقم عیدی مشخص شد، اعتراض بازنشستگان هم آغاز شد. زیرا مبلغ عیدی امسال تنها ١٠٠هزار تومان از پارسال بیشتر بود و بازهم نه تنها به یک حقوق بلکه به دو میلیون تومان هم نرسید.

رقم عیدی امسال بازنشستگان یک میلیون و ۶٠٠هزار تومان تعیین شد که با حق فرزند و همسر نهایتا به دو میلیون و ٣٠٠هزار تومان میی‌رسید. اما همین رقم هم با وجود اینکه قرار بود اواخر بهمن  و یا هفته اول اسفند پرداخت شود، با تاخیر در حال پرداخت است و پرداختش از هفته دوم اسفند آغاز شد.

موسوی، رییس سازمان تامین اجتماعی در یک گفت‌وگو اعلام کرد واریز حقوق بازنشستگان از امروز آغاز می شود و تا فردا در حساب بازنشستگان است. یعنی همه بازنشستگان تا فردا عیدی سال ١۴٠٠ خود را دریافت خواهند کرد.

در مورد بازنشستگان کشوری نیز هنوز نه عیدی واریز شده و نه زمان آن اعلام و مشخص نیست عیدی این بازنشستگان چه زمانی پرداخت خواهد شد!

حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این رقم پاسخگوی نیاز بازنشستگان خواهد بود؟ در شرایط فعلی این عیدی حتی پاسخگوی خوراک بازنشستگان هم نیست.