۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

همه چیز در مورد حقوق و عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۱

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبر: 608959
همه چیز در مورد حقوق و عیدی کارمندان در سال ۱۴۰۱

در این گزارش، رقم دقیق حقوق، عیدی، پاداش پایان خدمت و نیز مالیاتی که کارمندان دولت باید در سال ۱۴۰۱ بپردازند را خواهید خواند.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ روزهای پایانی سال، تب و تاب حقوق‌ها بالا می‌گیرد و امسال نیز از همان اوایل زمستان،حقوق‌ها، عیدی و پاداش پایان خدمت کارمندان اعلام شد؛ در ادامه این گزارش به صورت تفصیلی به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

حداقل حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱، پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان اعلام شد؛ حداکثر حقوق نیز چیزی حدود ۷برابر این رقم است؛ البته توجه داشته باشید که برای محاسبه حداکثر حقوق نباید ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان را در نظر بگیرید. بلکه ۶۰۰هزار تومان بابت مالیات کسر خواهد شد و در واقع حداکثر حقوق حدود ۳۵میلیون تومان خواهد شد نه ۳۹میلیون تومان.

عیدی کارکنان دولت در سال۱۴۰۱

باتوجه به اخباری که تاکنون منتشر شده است، اگرچه هنوز هیات وزیران در رابطه با میزان نهایی عیدی کارکنان مصوبه‌ای صادر نکرده‌است اما محاسبات و برآوردهای اولیه از بودجه، رقم یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان را نشان می‌دهد که ممکن است این رقم افزایش داشته باشد؛ اما تاکنون رقم اعلامی همان یک میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.

پاداش پایان خدمت کارکنان

پاداش پایان خدمت امسال، در ابتدا و در لایحه بودجه ۴۴۵میلیون تومان اعلام شده بود که بعدها به رقم ۴۷۲میلیون تومان افزایش یافت. البته این رقم حداکثر پاداش است و طبیعتا مشمول همه کارکنان نمی‌شود. بلکه پاداش پایان خدمت تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا ۳۰ سال و تا سقف ۴۴۵ میلیون تومان می‌شود.

کدام حقوق‌ها معاف از مالیات شد؟

در مورد مالیات حقوق نیز تنها حداقلی‌بگیران معاف شدند؛ یعنی افرادی که ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان بگیرند، مالیات نخواهند داد؛ در مقابل  مالیات حقوق های بین ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد، از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد، از ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان ۲۰ درصد و بیشتر از ۳۵ میلیون تومان ، ۳۰ درصد تعیین شد.