۰ نفر

زارع خبر داد؛

افزایش سقف معافیت مالیاتی خانه های لوکس

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبر: 602828
افزایش سقف معافیت مالیاتی خانه های لوکس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت که سقف معافیت مالیاتی خانه های لوکس و باغ ویلاهای گران قیمت افزایش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم زارع در توضیح آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه ای به وزارت نیرو اجازه داد از طریق شرکت‌های تابعه نسبت به تاسیس شرکت های صندوق پتروشیمی با مشارکت متقاضیان و سرمایه گذاران بخش غیر دولتی به منظور تجهیز منابع احداث و بهره برداری از ۵ هزار مگاوات نیروگاه برق با اولویت منابع محروم و کمتر توسعه یافته اقدام کند.

وی همچنین گفت: در مصوبه ای دیگر به دولت اجازه داده شد از طریق سازمان انرژی اتمی نسبت به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ همچنین اظهار کرد: نرخ مالیات بر دارایی سالانه خانه‌های گران قیمت و باغ ویلاهای گران قیمت تغییر پیدا کرد؛ بر این اساس خانه هایی با ارزش روز تا سقف ۲۰ میلیارد تومان معاف از مالیات شدند. معافیت مالیاتی خانه و باغ ویلاهای گران قیمت نسبت به مازاد ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان یک در هزار و نسبت به مازاد ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان دو در هزار نسبت به مازاد ۳۵ تا ۵۰ میلیارد تومان سه در هزار نسبت به مازاد ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان چهار در هزار و نسبت به مازاد ۷۰ میلیارد تومان پنج در هزار مالیات بر دارایی سالانه آنها است.

زارع همچنین گفت: در مصوبه دیگر وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف شد وجوه قانونی نحوه تامین هزینه های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی یعنی سهم سه در هزار از درآمد صاحبان کارتهای بازرگانی و صنایع به خزانه واریز شود تا دولت آن را برای حمایت از توسعه زیر ساختهای صادراتی در سال آینده هزینه کند.

وی توضیح داد: تاکنون سهم سه در هزار از درآمد صاحبان کارتهای بازرگانی به اتاق بازرگانی واریز می شد و اتاق بازرگانی برای خود هزینه می کرد اما ما در تلفیق تصویب کردیم که این سهم مستقیم به خزانه وارد شود و دیگر به اتاق بازرگانی واریز نشود.

وی درباره این که چه زمانی بررسی بخش درآمدی به پایان می رسد گفت: در حال حاضر ۲ تبصره ۱۲ و ۱۴ در خصوص حقوق کارکنان و هدفمندی یارانه ها در کارگروه ها و کمیته های کمیسیون در حال بررسی است که بعد از ارائه گزارش کمیسیون آن را بررسی کرده سپس با پایان یافتن بخش درآمدی وارد بخش هزینه ای می شویم احتمالا دو هفته دیگر بررسی بودجه در کمیسیون به پایان می رسد.