۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

خروجی مراکز پژوهشی باید منجر به رشد بهره‌وری شود

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۶
کد خبر: 590279
خروجی مراکز پژوهشی باید منجر به رشد بهره‌وری شود

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بخش پژوهش باید مطالعه جدی انجام گیرد تا خروجی مراکز پژوهشی منجر به رشد بهره وری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مسعود میرکاظمی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: با توجه به تغییر نگرش و نقش پژوهش در تدوین بودجه، برنامه محوری جایگزین ردیف محوری شد، پیش نیاز برنامه محوری تمرکز بر تحقیفات کاربردی و مبتنی بر حل مسئله است.

او  در دیدار با پژوهشگران مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری و موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، گفت: آثار کار‌های پژوهشی این دو موسسه در آینده باید بیشتر دیده شود، این دو مجموعه دو بال مهم سازمان برنامه و بودجه هستند و باید در تصمیم سازی و برنامه سازی کشور نقش‌های مهمی ایفا کنند.

معاون رییس جمهور افزود: در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی که تحقیقات و مقالات تولید می‌کنند بسیار زیاد است، آثار این اندوخته‌های علمی در سطح ملی نیز باید دیده شود، اما منفی بودن شاخص بهره وری نشان می‌دهد پژوهش‌ها در کشور آنچنان اثربخش نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه به سرعت در مرز علم و دانش باید حرکت کرد، یادآور شد: در کشور‌هایی که پیشرفت خوبی داشته اند؛ در کنار مراکز تحقیقاتی بخش‌های توسعه گر وجود دارند که این تحقیقات را به محصول و نتیجه می‌رسانند؛ اما این حلقه مفقوده در بخش‌های مختلف پژوهشی کشور دیده می‌شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه درباره پژوهش نیاز به مطالعه جدی و اساسی است، افزود: خروجی مراکز پژوهشی باید منجر به رشد بهره وری شود.