۰ نفر

براساس لایحه بودجه؛

موسسات کنکور از سال آینده مالیات می دهند

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 589092
موسسات کنکور از سال آینده مالیات می دهند

براساس لایحه بودجه سال آینده معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، در بند (ق) تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که به عوارض و مالیات مربوط است، آمده که معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم تا سقف ۲ میلیارد ریال در سال قابل اعمال است و بعد از آن حسب مورد به نرخ ماده ۱۵۰ یا ماده ۱۳۱ قانون مالیات‌های مستقیم مشمول مالیات می‌شود.

در ادامه این بند لایحه بودجه سال آینده ذکر شده است: "به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می‌شوند. 

واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور هم از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است. 

معافیت‌های مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف می‌شود. 

برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالاها و خدمات و هرگونه جایزه و مشوق‌های صادراتی منوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور است. 

وزارت امور اقتصاد دارایی موظف است در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و شفاف‌سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی و گمرکی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانون مالیاتی در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون امور گمرکی کرده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و میزان معافیت آنها را مشخص کند. این فهرست شامل حوزه فعالیت اشخاص، میزان درآمد مالیاتی و گمرکی چشم‌پوشی شده در اثر این معافیت‌ها و استناد قانونی این معافیت‌ها باشد".