۰ نفر

میرکاظمی؛

بخش مالی در حوزه فرهنگ نیاز به مدیریت بهتری دارد

۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 583187
بخش مالی در حوزه فرهنگ نیاز به مدیریت بهتری دارد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ، گفت: توجه به فرهنگ از اولویت‌های دولت و حاکمیت است، اما باید در حوزه فرهنگی، متولی مشخص داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود میرکاظمی در نشست هم‌اندیشی لایحه بودجه ۱۴۰۱ با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر در بخش فرهنگ یا حوزه‌های اجتماعی شاهد تکثر سازمان‌ها و دستگاه‌ها هستیم در حالی که این بخش نیاز به متولی مشخص دارد.

رییس سازمان برنامه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار داشت: با وجود صرف بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در هشت سال گذشته شاخص‌های کلان کشور وضعیت خوبی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: وزارت فرهنگ از رویکرد برنامه‌محوری سازمان برنامه و بودجه در حوزه فرهنگ حمایت می‌کند و برنامه‌های حوزه فرهنگ در این بخش نهایی شده است.

«محمدمهدی اسماعیلی»  افزود: بخش مالی در حوزه فرهنگ نیاز به مدیریت بهتری دارد و در کمیسیون فرهنگی دولت، طرحی در این زمینه در حال پیگیری است.

 بر اساس اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه تا روز ۱۵ آذرماه و سر وقت لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای برنامه محوری به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.