۰ نفر

وزیر اقتصاد؛

نخستین جلسه بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ امروز تشکیل می‌ شود / اولویت در بودجه سال آینده کنترل کسری است

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبر: 559040
نخستین جلسه بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ امروز تشکیل می‌ شود /  اولویت در بودجه سال آینده کنترل کسری است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درنشست هم اندیشی با اقتصاددانان از تشکیل نخستین جلسه وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه درخصوص بخشنامه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی با صاحب نظران اقتصادی که در دانشکده اقتصاد تهران برگزار شد، خبر داد: اولین جلسه برای بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ امروز با سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تشکیل خواهد شد. بودجه سال آینده با محوریت کنترل کسری تراز عملیاتی دولت تدوین خواهد شد.

 وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مقصود اولیه بنده در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران اعلام موضع نمادین احساس نیاز جدی نظام سیاستگذاری به برقراری ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور است.

او ادامه داد: برای اینکه کیفیت سیاستگذاری‌های اقتصادی در اقتصاد ایران باید حتما ارتقا پیدا کند. این امر فراهم نمی‌شود مگر اینکه ما از تمام ظرفیت بالقوه علمی و پژوهشی کشور استفاده کنیم. به همین جهت، خدمت اساتید محترم دانشگاه رسیدیم.  این جلسات نمادین ادامه خواهد یافت. اما با این تفاوت که ما به دنبال نهادینه کردن، ساز و کار مستمر و موثری هستیم که تمام این ظرفیت‌ها در فضای دانشگاهی و پژوهشگاهی کشور عملا در اکثر مصوبه‌ها و سیاست‌های مهم وزارت امور اقتصاد و دارایی مشارکت داده شود.

خاندوزی بیان کرد: به امید خدا به سمتی حرکت کنیم تا بعد از چند ماه هیچ سیاست مهمی از سمت وزارت اقتصاد ابلاغ نشود، مگر اینکه به پیوست آن نظر صاحبنظران و خبرگانی که در تدوین این سیاست نیز دست اندرکار بودند، منتشر شود.

او در پایان گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه پیشنهاد‌های متعددی در حوزه‌های مالی، مالیاتی، بانکی و ... داشتند. بنا شد تا هر یک از این موارد در داخل کارگروه‌هایی با حضوری که پژوهشکده امور اقتصادی وزارتخانه خواهد داشت، به سیاست‌های مشخص و دقیقی تبدیل شود که قابل ارائه و تصویب در سطح کلان باشد.