۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

واریز جدید یارانه معیشتی +جزییات

۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبر: 541053
واریز جدید یارانه معیشتی +جزییات

یارانه معیشتی تیر ماه، به عنوان چهارمین یارانه معیشتی ۱۴۰۰ ساعت۲۴ پنج‌شنبه ۱۰تیر واریز خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، 19ماه است که یارانه معیشتی بنزین هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ حالا در 10تیر ماه سال جاری، بیستمین مرحله از این یارانه نیز به حساب مشمولان آن واریز خواهد شد.

یارانه معیشتی بنزین پس از افزایش قیمت بنزین در آبان 98، به برخی از خانوارها اختصاص یافت که البته هر خانواده باتوجه به تعداد اعضا، رقمی متفاوت دریافت می‌کرد و البته این رقم در این ماه‌ها هیچ تغییری نداشته و مانند همان اولین مرحله است. بدین ترتیب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند کرد.

پس از اعطای یارانه معیشتی بنزین، بسیاری از افراد اذعان داشتند که با وجود مشمول شرایط بودن، این یارانه را دریافت نمی‌کنند و حال پس از 19ماه مقرر شده تا شرایط این افراد نیز بررسی شود و به آن‌هایی که شرایط را دارا هستند، یارانه تعلق بگیرد. البته گفتنی است که هنوز شرایط دقیق دریافت یارانه معیشتی اعلام نشده و افراد باید منتظر اخبار باشند.

چند روز پیش نیز اعلام شد که کسی برای دریافت یارانه معیشتی یا نقدی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه نکند؛ چرا که هنوز شرایط به طور دقیق مشخص نیست و مراجعه به این سازمان تنها اتلاف زمان خواهد بود.

نظر مخاطبان پایگاه خبر ی اقتصاد آنلاین درباره یارانه معیشتی

مبلغ یارانه معیشتی موضوعی است که اعتراض بسیاری از شهروندان را به دنبال داشته است و بسیاری باتوجه به شرایط تورمی کشور، خواستار افزایش مبلغ یارانه هستند؛ در ادامه برخی از نظرات مخاطبان اقتصاد آنلاین در خصوص یارانه معیشتی بنزین را خواهید خواند.

یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین، پس از انتشار پست واریز یارانه معیشتی خرداد ماه برای اقتصادآنلاین نوشت: چرا مبلغ یارانه معیشتی افزایش ندارد؟

مخاطب دیگری نیز با تبیین شرایط خود عنوان کرد: من یک نفر هستم و تا کنون هم یارانه معیشتی دریافت نکردم؛ باید به کدام سرشماری پیامک بدهم تا من هم یارانه دریافت کنم؟ اصلا نه درآمدی دارم و نه چیزی بنامم است. البته همانطور که گفته شد این مخاطب باید منتظر اعلام خبر از سوی سازمان‌های مربوطه باشد؛ در اینجا لازم به ذکر است که قرار بود اخبار مربوط به جاماندگان زودتر از این‌ها اعلام شود اما هنوز خبری نشده است و دلیل این تعلل مشخص نیست.

از دیگر مخاطبان اقتصاد آنلاین نظر خود را در خصوص یارانه معیشتی اردیبهشت ماه اینگونه تشریح کرد: من مستاجرم و همسرم نیز کارگر است و وضعیت کاری مشخصی ندارد. دل ما به همین یارانه نقدی و معیشتی گرم است که آن هم یک ماه واریز می‌شود و یک ماه خیر. ما در این ماه یارانه دریافت نکردیم. در این شرایط گرانی و اجاره خانه و... این موضوع عادلانه نیست.

البته واریز نامتناوب یارانه موضوعی است که بسیاری از مخاطبان بدان اذعان دارند و مشخص نیست که چرا واریزی‌ها بدین صورت است و هنوز مسئولی در این خصوص اظهار نظر نداشته است و بسیاری نمی‌دانند که برای دریافت یارانه‌ای که برایشان واریز نشده باید چه کاری انجام دهند.

مخاطب دیگری نیز می‌گوید: اصلا این یارانه کدام زخم مردم را مرهم خواهد بود؟

همانطور که دیده می‌شود بسیاری از مردم به مبلغ یارانه معترضند و بسیاری نیز به شیوه پرداخت آن. افراد زیادی هستند که با وجود نداشتن شرایط مالی مناسب و مشمول شرایط بودن، یارانه نقدی و معیشتی را دریافت نمی‌کنند و در عین حال افرادی نیز وجود دارند که باوجود مبلغ پایین این یارانه، بخشی از زندگیشان به یارانه نقدی و معیشتی گره خورده است و پرداخت نامنظم یارانه‌ها برایشان دردسرساز شده است.

البته در انتخابات ریاست جمهوری همه کاندیداها به مساله یارانه‌ها پرداخته بودند و قصد اصلاح آن را داشتند. حال باید دید رییس جمهور منتخب چه برنامه‌ای برای این افراد خواهد داشت و آیا کورسوی امید دوباره به زندگی افرادی که معیشتشان به همین مبالغ پایین گره خورده است، باز می‌گردد یا خیر.