۰ نفر

بانک مرکزی ابلاغ کرد؛

اعطای وام به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌ بگیران

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۸
کد خبر: 538374
اعطای وام به دارندگان سهام عدالت و یارانه‌ بگیران

بانک مرکزی در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، «شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید» را به پنج بانک عامل ابلاغ کرد.

به گزارش  اقتصادآنلاین، این بانک در راستای حمایت از معیشت و افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و همچنین بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، نسبت به ابلاغ شیوه نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» با سهمیه هر بانک حداقل دویست هزار فقره کارت و سقف فردی هر متقاضی هفتاد میلیون ریال اقدام کرده است.

براساس این شیوه نامه همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تا کنون هیچ میزانی از سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می کنند، امکان استفاده از این کارت ها را دارند.

سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ ۷۰ میلیون ریال است.

مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است.

در پایان یادآور می‌شود، در اجرای تصمیمات جلسه دویست و بیست و یکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورخ ۷ اردیبهشت ماه 1400 و نامه شماره 17850 مورخ 21 اردیبهشت ماه 1400 معاون محترم اقتصادی رئیس جمهوری در خصوص «اعطای کارت رفاهی و تأمین مالی زنجیره تولید»، بانکهای عامل بر اساس شیوه نامه یاد شده نسبت به اجرای موضوع اقدام کنند.

«شیوه‌نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید» را اینجا بخوانید.