۰ نفر

زمان پرداخت حقوق مستمری بگیران اعلام شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 535907
زمان پرداخت حقوق مستمری بگیران اعلام شد

زمان‌بندی پرداخت حقوق مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در این ماه از ۲۰ خرداد آغاز شده و تا سی و یکم خرداد بر اساس حروف الفبا (مطابق با جدول ذیل) واریز می شود.

Capture

 براساس بخشنامه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶ درصد به‌ علاوه مبلغ ثابت  ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس مصوبات شورای عالی کار، حداقل میزان مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی‌ کلی و بازماندگان ماهیانه مبلغ ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان تعیین می‌شود.

مجموع آیتم‌های مبلغ مستمری سال ۱۳۹۹، مبلغ متناسب‌سازی، ضریب ترغیب و تفاوت تطبیق ناشی از اجرای متناسب سازی مرحله اول حقوق مستمری‌بگیران، مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون در سال جاری خواهد بود.

به موجب ضوابط قانونی و مفاد بودجه سنواتی سازمان تأمین اجتماعی کمک‌های جنبی تحت عنوان حق سنوات، عائله مندی، اولاد و همسر متکفل فرزند و همچنین کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تأمین معیشت به مستمری بگیران این سازمان پرداخت می‌شود.

حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق‌ بیمه، در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰۰ تومان به ازای هر سال سابقه مازاد بر ۲۰ سال افزایش می‌یابد. همچنین به موجب بخشنامه ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی کمک‌ هزینه ماهانه عائله‌مندی مبلغ ۸۸ هزار و ۵۱ تومان، کمک‌هزینه ماهانه اولاد ۱۷ هزار و ۷۸۲ تومان و کمک‌ هزینه ماهانه همسر متکفل فرزند ۴۴ هزار و ۲۵ تومان تعیین شده است.

در این بخشنامه میزان کمک‌هزینه مسکن مبلغ ۷۰ هزار تومان و کمک‌ به تامین معیشت مستمری‌بگیران مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.