۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دومین واریزی رمضان پرداخت شد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲
کد خبر: 524456
دومین واریزی رمضان پرداخت شد

یارانه معیشتی به عنوان دومین واریز رمضان روز پنج‌شنبه 9اردیبهشت به حساب مشمولان واریز شد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ شانزدهمین روز رمضان در حالی سپری می‌شود که تاکنون دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و یک یارانه و سود سهام عدالت از واریزی‌های دیگر دولت در این ماه خواهد بود.

یارانه رمضان، اولین یارانه‌ای بود که در این ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز شد؛ این یارانه به 60میلیون ایرانی تعلق‌گرفت؛ البته واریز آن حواشی بسیاری به دنبال داشت و بسیاری از مشمولان نارضایتی خود را از مبلغ دریافتی اظهار داشتند؛ چراکه مبلغ واریزی از مبلغی که پیشتر اعلام شده بود، کمتر بود و این موضوع واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی در پی داشت؛ در پاسخ به این نارضایتی‌ها هم گفته شد که مبالغی که پیشتر اعلام شد، صحت نداشته و یارانه رمضان کم واریز نشده است.

یارانه معیشتی پرداخت شد

یارانه معیتشی یکی از واریزی‌های دولت است که به صورت منظم هر ماه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛ این یارانه برای نخستین بار در آذر ماه سال98 و در پی افزایش قیمت بنزین، پرداخت شد و حال در روز نهم اردیبهشت ماه، به عنوان دومین واریزی رمضان1400، به حساب مشمولان آن واریز شد؛ شب گذشته هجدهمین مرحله از این یارانه هم به پایان رسید و یارانه معیشتی بنزین در ماه آتی به استقبال نوزدهمین مرحله خود خواهد رفت؛ مبلغ یارانه معیشتی بنزین براساس تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

هر خانواده چه قدر یارانه گرفت؟

در شب گذشته، خانواده‌های یک نفره، 55هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، 138هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، 172هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر، 205هزار تومان یارانه دریافت کردند.

یارانه نقدی؛ آخرین یارانه واریزی در رمضان

همانطور که گفته شد، واریزی‌های رمضان سه یارانه و سود سهام عدالت بود که یارانه نقدی آخرین یارانه این ماه محسوب می‌شود و مانند ادوار گذشته، مشمولان آن نفری 45هزار و 500تومان یارانه دریافت می‌کنند.