۰ نفر

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی؛

تراکم نیروی‌انسانی متخصص و جوان مهمترین نقطه قوت اقتصاد است

۶ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 492894
تراکم نیروی‌انسانی متخصص و جوان مهمترین نقطه قوت اقتصاد است

سهراب‌پور گفت: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، نقاط قوت زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد که حضور و تراکم نیروی‌انسانی متخصص و جوان مهمترین آنها است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اولین نشست خبری «چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی» با شعار «تا 1404» با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام، رییس دانشگاه صنعتی‌شریف و رییس شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس در دانشگاه صنعتی ‌شریف برگزار شد.

در این نشست، سعید سهراب‌پور؛ رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی، گفت: خوشبختانه مسئولان کشور به اهمیت سیاست‌گذاری در حکمرانی خوب پی برده‌اند؛ گرچه این اقدام در کشور جدید است اما باید در بین مدیران و مسئولان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه‌یافته سال‌ها است این حرکت را آغاز کرده‌اند، افزود: در چهار سال آخر چشم‌انداز 1404 هستیم و این موقعیت مغتنمی برای بهبود مسائل کشور است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی‌شریف با اشاره به موضوع تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به کشور، ادامه داد: دشمنان حس می‌کردند با اعمال تحریم، کشور تسلیم می‌شود اما با کمال اقتدار و با غیرت مردمی و تحمل ملت جلوی تحریم‌ها ایستاد.

رییس اسبق دانشگاه صنعتی‌شریف با ادای احترام به روح شهدای مدافع حرم خاصه شهید سردار سلیمانی، به موضوع اقتدار کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایران یکی از قدرت‌های منطقه و جهان است.

رییس شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با اشاره به برخی از چالش‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی، نقاط قوت زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد که حضور و تراکم نیروی‌انسانی متخصص و جوان مهمترین آنها است که توانسته‌اند با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تحولی بزرگ در حوزه اقتصاد ایجاد کنند.

سهراب‌پور ادامه داد: رابطه با برخی کشورها مانند چین می‌تواند در جهت منافع ملی اثرگذاری بالایی داشته باشد؛ به هر حال کشور برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: این کنفرانس با حضور بهترین متخصصان کشور برگزار می‌شود بنابراین می‌تواند زمینه‌ساز ارائه راه‌کارهای تخصصی و مثبت در جهت بهبود وضعیت فعلی و رسیدن به چشم‌اندازهای تعیین‌شده شود. تصمیم‌گیری بر اساس علم و پژوهش و توجه ویژه به متخصصان از ملزومات امروز کشور است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی‌شریف تصریح کرد: بعد از اعمال تحریم‌ها، صنایع با سرعت بیشتری به سمت ایجاد و افزایش تعامل با دانشگاه حرکت کردند که این مهم سبب شد اعتماد دوسویه بیش از گذشته ایجاد شود؛ تعامل دانشگاه با نیروهای نظامی و دفاعی بهترین نمونه برای نشان دادن توان دانشگاه در حل مسائل کشور است.

محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمود فتوحی؛ رییس دانشگاه صنعتی شریف از دیگر حاضران در این نشست بودند.