۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد؛

ارز دولتی در چه صورتی حذف می‌شود؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۵۴
کد خبر: 486779
ارز دولتی در چه صورتی حذف می‌شود؟

پورمحمدی گفت:در بودجه ۱۴۰۰مبلغ ۸ میلیارد دلار ، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی در نظر گرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پور محمدی، معاون اقتصادی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به این سوال که ارز ۴۲۰۰ تومانی بالاخره از بودجه حذف خواهد شد؟ گفت: ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی در نظر گرفته شد. ۶ میلیارد نهاده و کالای اساسی و ۲ میلیارد دلار برا معیشت است عده‌ای معتقدند همین ارز اختلال زا و تورم زاست.

وی افزود: دولت به دنبال تاثیر مفید بر زندگی اقشار جامعه است. درخواست کردیم در قالب تبصره یک که اگر تشخیص دادیم ارز ۴۲۰۰ تاثیر نداشت آن را حذف کنیم و در صورت سود برای معیشت از آن استفاده کنند.

پور محمدی تاکید کرد: در صورتی که تشخیص دادیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی اختلال زاست با نرخ متعادل ارز را تعیین کرده و مابه التفاوت را صرف امور ضروری کند.

پور محمدی بیان کرد: در بسیاری از موارد وجود ارز ۴۲۰۰ و پرداخت ارز یارانه‌ای ایجاد رانت و افزایش غیرواقعی در اجناس می‌شود در نتیجه دولت این اجازه را از مجلس خواست که شرایط تشخیص صرف ارز با نرخ ۴۲۰۰ را به دولت بدهد.

او در پایان بیان کرد: وقتی می‌توانیم به جای پرداخت ارز یارانه‌ای به دارویی زمینه تولید آن در داخل را فراهم کنیم قطعا این روند را در پیش خواهیم گرفت تا از تولید داخل حمایت کنیم.