۰ نفر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام کنند

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۲
کد خبر: 474309
سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام کنند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران بابیان اینکه سهام عدالت به ۴۹میلیون ایرانی تعلق‌گرفته است، گفت: سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا صالح غروب چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه سهام عدالت با اجازه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۵ به ۴۹ میلیون نفر از هموطنان تعلق گرفت و از طریق تعاونی‌های سهام عدالت کار شروع شد، ابراز داشت: با توجه به اینکه رویه قبل با شکل و ساختار قدیمی، مورد تأیید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نبود و به همین دلیل دستور تغییر ساختار و شکل سرمایه‌داری سهام عدالت صادر شد و رویه آزادسازی سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت.

وی بابیان اینکه طبق قرار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به گونه‌ای می‌بایست تشکیل شود که سهام‌داران خود مردم بوده و هیچ‌گونه واسطه‌ای وجود نداشته باشند، افزود: چهارم شهریور ۹۹ پورتفوی سهام عدالت سهامداران، به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعلام و لیست افراد به اقتصاد دارایی ارائه شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران بابیان اینکه سهام شرکت شاخص ساز در پورتفوی این افراد سهامدار وجود دارد، ابراز داشت: امروز ارزش روز دارایی این افراد در استان سمنان که به صورت غیر مستقیم روش سهامداری خود را انتخاب کردند، بالغ‌بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

صالح بابیان اینکه می‌بایست تا سریعاً نماد این شرکت در بورس بازگشایی شود، در ادامه تصریح کرد: لازمه آن حسابرسی صورت‌های مالی قبل، ثبت افزایش سرمایه و برگزاری مجمع است.

وی بابیان اینکه حسابرس معتمد بورس می‌بایست از روز شنبه رویه تأیید صورت‌های مالی تهیه‌شده تا ۹۷ را به انجام برساند، افزود: باید تهیه صورت‌های مالی دو سال باقی‌مانده در کمترین زمان ممکن طی هفته آینده به‌روز شود و با تأیید صورت‌های مالی تا روز اول دی سال جاری، مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان برگزار شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران بابیان اینکه تا ۵۰ درصد از ۲۲۰ هزار نفری که در استان سمنان روش غیر مستقیم سهامداری را انتخاب کردند باید نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند، ابراز داشت: رسانه‌ها و صداوسیما باید نسبت به اطلاع‌رسانی در این موضوع اقدام کنند.

صالح بابیان اینکه کلیپ‌ها و محتواهای آموزشی در خصوص سهامداری در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و برای آگاهی سهامداران، در اختیار مجموعه استان باید قرار گیرد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با حداقل ۳۰ درصد از ارزش پورتفوی خود، وارد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مطلوب و سودآور در استان شوند.

وی افزود: در بحث انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان نیز از افراد متخصص در بازار سرمایه و مباحث و مسائل اقتصادی استفاده می‌شود.