۰ نفر

معاون وزیر کشور خبر داد:

هماهنگی برای بازگشت مبالغ مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های صادراتی

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبر: 464772
هماهنگی برای بازگشت مبالغ مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های صادراتی

معاون وزیر کشور از هماهنگی وزارت کشور، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی برای بازگشت مبالغ مالیات بر ارزش افزوده مربوط به شرکت های صادراتی خبر داد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور اظهار کرد: در نشست سراسری استانداران" و گردهمایی معاونین هماهنگی اموراقتصادی استانداری ها، درتاریخ های چهاردهم و هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری، موضوع"عدم بازگشت مالیات بر ارزش افزوده برخی بنگاه های بزرگ مقیاس اقتصادی"، مطرح و مقرر شد، وزارت کشور اطلاعات واصله از استانها را به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی منعکس و پیگیری لازم صورت پذیرد.

دین پرست افزود: در همین راستا ، لیست مشخصات تعداد ۸۷ شرکت صادراتی در ۱۷ استان کشور که بنا به اعلام استان های مرتبط، با مشکل عدم بازگشت مالیات بر ارزش افزوده مواجه بودند ، جمعبندی و در مورخ ۳ تیرماه ۱۳۹۹ به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ارسال گردید. 
معاون اقتصادی وزیر کشور در ادامه به پاسخ های واصله از بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی ودارایی اشاره کرد و گفت: براساس این پاسخ ها، بانک مرکزی طی نامه مورخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، اعلام نمود که پس از تعاملات انجام شده با سازمان امورمالیاتی کشور، اطلاعات بازگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان بطور مستمر و در مقاطع زمانی ماهیانه برای سازمان مزبور ارسال شده است. از این رو ضمن تاکید بر همکاری این بانک با سازمان امور مالیاتی کشور، صادرکنندگان با مراجعه به آن سازمان می توانند وفق قوانین و مقررات موجود از معافیت های مرتبط بهره مند شوند.
وی ادامه داد: همچنین گزارش های واصله از وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان امور مالیاتی کشور نیز حاکی از آن است که ازمیان ۸۷ شرکت فوق؛
تعداد ۳۸ شرکت در عِداد شرکت های اعلامی در نامه سازمان امور مالیاتی نبوده و به منزله این است که به تعهدات خود عمل کرده اند. تعداد ۳۶ شرکت نیز به دلیل عدم رفع تعهد ارزی و یا عدم صادرات ، اساسا فاقد شرایط لازم برای استرداد مالیات بر ارزش افزوده می باشند. همچنین تعداد ۱۰ شرکت، اعلامی از سوی استانها  از سوی سازمان امورمالیاتی کشور ، بعنوان شرکت صادرکننده تشخیص داده نشده اند و نهایتا؛ تعداد ۳ شرکت نیز ، با مشخصات اعلامی شناسایی نشده است.
دین پرست در پایان خطاب به استانداران خاطرنشان کرد: با عنایت به نامه شماره ۱۱مردادماه سال ۱۳۹۹ سازمان امور مالیاتی کشور، مبنی بر اینکه مراتب جهت رسیدگی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده شرکت های صادرکننده طی نامه ای در مورخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸ به ادارات کل امور مالیاتی استان ها اعلام گردیده است، تاکید نمود، موضوع تا حصول نتیجه از سوی استانداریهای سراسر کشور پیگیری گردد.