۰ نفر

اعتراض سهامداران عدالت به مبلغ واریزی از محل فروش سهام

چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشد؟

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 461002
چرا پول فروش سهام عدالت به حساب مشمولان واریز نشد؟

در چند روز اخیر گلایه‌های بسیاری از سوی مشمولان سهام عدالت که اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند، مطرح شده مبنی بر اینکه پولی به حسابشان واریز نشده یا مبلغی کمتر از رقم واقعی پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فروش سهام عدالت از حدود سه ماه پیش آغاز شده است، در حالی که برخی از مشمولان این سهام همچنان نسبت به این موضوع که پول حاصل از فروش سهام هنوز بعد از مدت‌ها واریز نشده یا مبلغ ناچیزی واریز شده است، اعتراض دارند.

در خرداد ماه و باگذشت چند روز از آغاز فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت بود که بیش از نیمی از سهامدارانی که اقدام به فروش سهام خود کرده بودند نسبت به مبلغ واریزی از محل فروش سهام معترض بوده و با تماس‌های مکرر ، اعلام می‌کردند مبلغ واریز شده از سوی بانک‌ها به حساب این افراد بابت فروش سهام، کمتر از مبلغ اصلی است.

به دنبال مطرح شدن چنین صحبت‌هایی از سوی سهامداران، «حسین علایی» معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر مربوط به خرید ۳۰ درصدی سهام عدالت توسط بانک‌ها با قیمتی کمتر از نرخ تعیین شده را تکذیب و اعلام کرد چنین ادعایی صحت ندارد.

حال با گذشت حدود سه ماه از آغاز فروش سهام عدالت، هنوز هم اعتراضات سهامداران نسبت به عملکرد بانک‌ها جهت واریزی مبلغ فروش سهام عدالت از بین نرفته و اعلام می‌کنند که برخلاف صحبت‌های انجام شده از سوی مسوولان همچنان بعد از گذشت چند ماه، پولی به حساب آنها واریز نشده یا مبلغی کمتر از فروش به حساب آنها واریز شده است.

یکی از دارندگان سهام عدالت اعلام کرده است: از خرداد ماه از طریق درگاه بانکی اقدام به فروش سهام خود کرده‌ام اما بعد از گذشت حدود سه ماه هنوز پولی به حساب واریز نشده است، در این خصوص بارها به بانک مراجعه کرده‌ام اما مسئولان حاضر در بانک اعلام کرده‌اند این مساله هیچ ارتباطی به ما ندارد و اطلاعاتی نسبت به این موضوع نداریم.

یکی دیگر از این مشمولان سهام عدالت در اعتراض به نحوه واریز پول حاصل از فروش سهام عدالت گفت: بیش از دو ماه است که به دلیل نیاز شدید به وجه نقد سهام خود را فروخته‌ام اما تا حدود یک ماه پیش هیچ پولی به حسابم واریز نشده بود و بعد از یک ماه فقط حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان واریزی از فروش سهام عدالت داشته‌ام و اکنون بعد از حدود دو هفته، دوباره واریزی بسیار کمی به مبلغ سه هزار تومان داشته‌ام و با چنین واریزی‌های از فروش سهام عدالت نه تنها نتوانستم مشکل مالی خود را برطرف کنم بلکه به دلیل بی نظمی‌های موجود در واریزی پول از فروش سهام خود بسیار پشیمان هستم.

مشمولان سهام عدالت شکایت کنند

در این زمینه حسین فهیمی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: از بین مشمولین سهام عدالت تاکنون موردی که پول حاصل از فروش سهام عدالت به حساب مردم واریز نشده باشد و بعد از چند ماه فقط مبلغ بسیار کمی به حساب آنها واریز شود را نداشته‌ایم، اگر برای فردی چنین مشکلی پیش آمده است باید این موضوع را در قالب گزارش جهت شکایت ابلاغ کند تا بتوان رسیدگی لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی افزود: این احتمال وجود دارد که فرد اقدام به ثبت سفارش فروش کرده باشد اما به دلیل عدم تکمیل اطلاعات وارد شده به درخواست فرد ترتیب اثر داده نشده و سهام فرد به فروش نرفته است که حال بتوان پولی را برای فرد واریز کرد.

فهیمی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، اعلام شد برای شناسایی مشتری، نیازی به مراجعه حضوری فرد و ارائه هیچگونه اسناد و مدارکی نیست بلکه فرد باید فقط دو اطلاعات مبنی بر شماره شبای بانکی و تلفن همراه را داشته باشد تا بتوان نسبت به فروش سهام فرد مذکور اقدام کرد.

به گفته سخنگوی سهام عدالت، افرادی که اطلاعات تلفن همراه و شماره شبا را به طور دقیق در سایت وارد کرده باشند به خواسته آنها رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۱۰ خردادماه تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سهام خود را فروختند و بیش از هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به حساب افراد واریز شده است که این رقم عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد؛ بنابراین علت اینکه به سفارش برخی از افراد رسیدگی نشده، اطلاعات ناقصی است که ثبت شده است.

فهیمی با تاکید بر اینکه ما خود را متعهد به حفاظت از دارایی مشمولین سهام عدالت کرده‌ایم، گفت: اجازه نمی دهیم افرادی که اطلاعات اولیه آنها کامل نیست سفارش فروش بگذارند زیرا ممکن است فردی خود را جایگزین مشمول سهام عدالت کرده باشد و سفارش فروش را ثبت کند.

سخنگوی سهام عدالت تاکید کرد: برای جلوگیری از چنین تخلفی که می‌تواند بسیار هم پرهزینه باشد در حوزه شناسایی فرد سخت‌گیری بسیاری را خواهیم کرد.

 در این زمینه بخوانید:

معافیت مالیاتی جدید برای شرکت‌های بورسی

چرا پول سهام عدالت واریز نمی‌شود؟

اطلاعیه مهم برای جاماندگان سهام عدالت

وی افزود: افراد برای اطلاع از صحیح بودن اطلاعات خود باید به سامانه https://sahamedalat.ir مراجعه و در صورت لزوم تغییرات لازم را اعلام کنند.

فهیمی با بیان اینکه افرادی که اعلام می‌کنند بیش از ۱۰ روز است سفارش فروش داشته‌اند اما هنوز به درخواست آنها رسیدگی نشده است بهتر است سفارش خود را دوباره به صورت غیرحضوری در شبکه یکی از کارگزاری‌ها وارد کنند، خاطرنشان کرد: اگر در ادامه ثبت سفارش فروش، خطای عدم اعتبار تلفن همراه یا شماره شبا داده شد باید به سامانه سهام عدالت به آدرس https://sahamedalat.ir مراجعه و اطلاعات وارد شده را اصلاح کنند.

وی درباره اعتراض مردم جهت عدم پاسخگویی بانک‌ها برای واریز نشدن پول حاصل از فروش سهام عدالت گفت: همه شعب بانک‌ها به مراکز اطلاعاتی بازار سرمایه متصل نیستند و در این زمنیه با مشکلاتی برای پاسخگویی به مردم مواجه هستیم.