۰ نفر

معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

نگرانی رئیس‌جمهور از تاخیر در اجرای پروژه‌ها

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۲۵
کد خبر: 460881
نگرانی رئیس‌جمهور از تاخیر در اجرای پروژه‌ها

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نگرانی‌های رئیس‌جمهور از تاخیر در پروژه‌ها، به سازمان برنامه و بودجه دستور داده شد تا آن دسته از پروژهها که تا پایان سال مالی قابل انجام است، تامین اعتبار شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا عدل، معاون فنی، امور زیر بنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به نگرانی‌های رئیس‌جمهور از تاخیر در پروژه‌ها، به سازمان برنامه و بودجه دستور داده شد تا آن دسته از پروژها که تا پایان سال مالی قابل انجام است، تامین اعتبار شوند. بنابراین این جلسه برگزار شد تا بررسی شود که آیا دستگاه‌ها و نهادهای متولی آمادگی انجام کار را دارند یا نه، چه نوع اقداماتی باید انجام شود و چه میزان باید خودشان آورده داشته باشد و یا دولت در مقابل چه میزانی باید اعتبار در اختیارشان قرار دهد.

وی در ادامه افزود: هر بخشی که بتواند تا پایان سال جاری وظیفه محوله به بخش خودش را نهایی کند، از لحاظ اعتباری به آن دستگاه کمک می‌شود و تا پایان هفته نیز، گزارش لازم برای اخذ تصمیم ریاست سازمان برنامه و بودجه و گزارش نهایی به رییس جمهور آماده خواهد شد؛ ضمن اینکه در این جلسه بررسی شدکه وظیفه هر دستگاه چه بوده، چه اقداماتی انجام داده و اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و تا پایان سال آیا قادر است وظایف محوله را انجام دهد یا باید راه دیگری سپری شود.

معاون فنی، امور زیر بنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه اولویت‌ها باید در وهله نخست، برای رفع مشکل مشخص شود، تاکید کرد: ما به هیچ دستگاه‌های اجرایی به این راحتی بودجه نمی‌دهیم؛ بلکه یک تفاهم نامه منعقد می‌کنیم و متناسب با آن، تامین اعتبار کرده و نظارت می‌کنیم تا این پروژه انجام شود؛ در غیر این صورت گزارش آن به رییس‌جمهوری داده می‌شود تا تصمیمات لازم با نهادهای مربوطه گرفته شود.

وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا پایان سال این پروژه به اتمام برسد و این معضل بوی نامطبوع استان تهران تا حدود زیادی رفع شود.

عدل ادامه داد: همچنین در قبال اجرای وظایف و عملیات دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حفاظت محیط زیست باید امر خطیر نظارت را پیگیری مجدانه نماید و از بارگری‌های جدید که منجر به نابسامانی در تشدیداین معضل می‌شود، جلوگیری نمایند که بر این اساس، امید داریم تا پایان سال، این معضل را کنترل کنیم.

مسعود شفیعی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: از ابتدا جدیت از سوی دولت برای رفع این معضل وجود داشت و در حال حاضر هم پیگیری‌های شخص ر ییس‌جمهوری باعث تشکیل این جلسه شده تا در کمترین زمان ممکن این معضل استان تهران که مدت‌هاست با آن درگیر است حل شود. تلاش ما نیز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در همین راستا؛ این است که بتوانیم با تامین منابع مورد نیاز و همچنین منابع داخلی خود دستگاه‌های متولی، بتوانیم تا پایان سال نتایج کاملاً محسوسی را در زمینه کنترل این شرایط داشته باشیم.

وی در رابطه با تخصیص بخشی از اعتبارات از طریق منایع داخلی نهادهای پاسخگو، تصریح کرد: باید توجه داشت که بخشی از این پروژه به وظایف ذاتی نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند، برمی‌گردد که از جمله این نهادها می‌توان به سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و یا شرکت‌های آب و فاضلاب منطقه‌ای استان، اشاره کرد.

شفیعی در ادامه خاطر نشان کرد: بهم ریختگی در توسعه آن منطقه و بارگزاری جمعیت و فعالیت زیادی که در محدوده فرودگاه مهرآباد انجام شده، باعث گردیده که برخی از فعالیت‌ها از کنترل خارج شوند و فعالیت جلوتراز اقدامات کنترلی صورت بگیرد که در واقع، همه تلاش ما این است که این تعادل برقرار کنیم.