۰ نفر

عیدی دولت به مالکان سهام عدالت

۶۰درصد سهام عدالت قابل فروش شد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبر: 458499
۶۰درصد سهام عدالت قابل فروش شد

وعده رئیس جمهور درمورد ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در روز عید غدیر محقق شد و مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند، از امروز می توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت ماه صادر شد و مشمولان از دهم اردیبهشت تا دهم خردادماه این اختیار را داشتند که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند.

بر این اساس و طبق آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. این افراد از هشتم خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از سهام خود را با مراجعه به بانک ها یا کارگزاری ها داشتند. بر این اساس چندی پیش حسن روحانی وعده داد که ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود.

وعده ای که نیمی از آن محقق شد و از امروز مشمولانی که روش مدیریت مستقیم را برای سهام خود انتخاب کرده بودند، می توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند؛ بنابراین مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و تاکنون اقدام به فروش سهام خود نکرده اند، می توانند برای فروش ۶۰ درصد سهام خود اقدام کنند.

در این زمینه بخوانید:

متقاضیان سهام عدالت بخوانند!

امکان تغییر وضعیت روش غیر مستقیم فروش سهام عدالت

افرادی هم که پیش از این ۳۰ درصد سهام خود را فروخته بودند، می توانند نسبت به فروش ۳۰ درصد دیگر سهام خود اقدام کنند. سهام داران باید توجه داشته باشند برای فروش سهام خود محدودیت زمانی ندارند و اگر امسال هم اقدام به فروش سهام خود نکنند، حق فروش از آن ها سلب نخواهد شد.

بر اساس این گزارش،  ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومان امروز کمی بیشتر از ۱۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که ۶۰ درصد آن حدود ۱۰ میلیون تومان می شود. این درحالی است که ارزش این سهام در اوایل خردادماه حدود هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تومان بود.