۰ نفر

معاون اول رئیس‌جمهور:

نخبگان برای بررسی تبعات کرونا تیم‌ تشکیل دهند/ دولت در بخش اقتصادی در شرایط سختی است

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷
کد خبر: 428122
نخبگان برای بررسی تبعات کرونا تیم‌ تشکیل دهند/ دولت در بخش اقتصادی در شرایط سختی است

معاون اول رئیس‌جمهور از متخصصان و دانشگاهیان خواست تا تیم‌هایی را برای رفع تبعات اقتصادی و اجتماعی کرونا تشکیل دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تقدیر از همکاری مردم در نرفتن به سنت 13به‌در و ماندن در منزل گفت: وزیر راه امروز گزارش امیدوارکننده و قابل توجه در خصوص کاهش سفرها به اعضای دولت ارائه دادند و این جای تقدیر و سپاس از مردم عزیزمان را دارد.

 وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان امام حسین علیه السلام گفت این بیمارستان تخت‌های خالی داشت و در مجموع به‌نظرم روند به‌سمت اوضاع بهتر می‌رود، انسجام خوبی صورت گرفته و کرونا  موضوع اصلی کشور است و دولت نیز با همین اولویت پیش می‌رود.

جهانگیری ادامه داد: قطعاً کرونا تبعاتی در بحث‌های اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت و من همین جا از دانشگاه‌ها و نخبگان کشور می‌خواهم که روی تبعات کرونا تیم‌هایی را تشکیل دهند تا ما پس از گذشت دوران کرونا برنامه‌های دقیق‌تری تهیه کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه "در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم" تصریح کرد: بخش زیادی از منابع درآمدی خود را طی سالیان گذشته به‌دلیل تحریم‌ها از دست داده بودیم و این موضوع روی تأمین نیازهای مردم اثر گذاشته است با این حال برنامه دولت این است که در شرایط تحریم کشور را به‌گونه‌ای اداره کنیم که بودجه عملکرد مناسب خود را داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای سال 99 بخش بودجه ما به‌صورت جدی کار می‌کند. وزیر نفت گزارش داد که در سال گذشته همین ایام 100 میلیون لیتر مصرف بنزین داشتیم اما امسال 42 میلیون مصرف داشته‌ایم این موضوع مسئله اصلی و قابل توجهی است.

جهانگیری با بیان اینکه تمرکز اصلی دولت بر این است که منابع ارزی و ریالی را برای سال 99 تأمین کند، گفت: 100 هزار میلیارد تومان تصویب شد که به‌صورت تسهیلات به منابع  تولیدی اختصاص یابد.

وی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی از پیرمردی که نمی‌توانست پنیر تهیه کند گفت: این فیلم قلب ما را هم به‌درد آورد، ما برای این گونه افراد تصمیماتی در نظر گرفته‌ایم، ما برای سه میلیون نفر که چنین شرایطی دارند تمهیداتی اندیشیده‌ایم البته از خیّرین می‌خواهیم اگر جایی افرادی دور از دسترس شناسایی دولت قرار می‌گیرند از آنها حمایت کنند تا چنین آسیبی نبینند، کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم در این ایام باید توجه بیشتری داشته باشند تا چنین افرادی را مورد حمایت قرار دهند.